Ο «ΚΕΦΑΛΟΣ - Το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς» έχει ξεκινήσει μία νέα δράση με τίτλο: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ» και προσκαλεί όλους τους Λογοτέχνες, Ποιητές και Συγγραφείς να συμμετάσχουν σ' αυτήν (ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ έως 31/3/2019). Σκοπός της εν λόγω δράσης είναι η προβολή μέσω αφιερωμάτων και συνεντεύξεων των σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών, Ποιητών και Συγγραφέων, είτε έχουν εκδώσει κάποιο βιβλίο είτε όχι και η δημιουργία του πρώτου τόμου της «Ηλεκτρονικής Εγκυκλοπαίδειας των Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών», η οποία θα συσταθεί σε μία ανεξάρτητη ιστοσελίδα με τη μορφή ηλεκτρονικών τόμων και την έκδοση δωρεάν e-book.
Στη σημερινή μας παρουσίαση στα πλαίσια της δράσης: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ», θα σας παρουσιάσουμε τη λογοτέχνιδα, Κατερίνα Τσούκη, η οποία συμμετέχει στην «Εγκυκλοπαίδεια Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών» και απάντησε στις ερωτήσεις του Δημοσιογράφου, Λογοτέχνη και Εκδότη του Περιοδικού Κέφαλος, κ. Πλούταρχου Πάστρα, για το λογοτεχνικό της έργο, τα βιβλία και τη λογοτεχνία.
* * *
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΟΥΚΗ
1. Αν έπρεπε να δώσετε έναν ορισμό για τη λογοτεχνία, ποιος θα ήταν αυτός;
Λογοτεχνία είναι ο δρόμος που σου επιτρέπει να χαράξεις καινούρια μονοπάτια έκφρασης αλλά και αντίληψης της ζωής και του κόσμου, καθώς το ίδιο κείμενο ανοίγει ξεχωριστές διόδους στον κάθε αναγνώστη.
2. Τι μπορεί να προσφέρει η λογοτεχνία στο σύγχρονο άνθρωπο;
Μπορεί να τον τραβήξει μακριά από τις έτοιμες εικόνες και τους ήχους που διεγείρουν τα συναισθήματα και καθοδηγούν τις σκέψεις προς μια κατεύθυνση, άρα δύναται να τον απελευθερώσει να βρει τις δικές του αλήθειες χωρίς υποδείξεις!
3. Η ποίηση στις ημέρες μας δεν έχει τη θέση που κατείχε παλαιότερα. Για ποιο λόγο πιστεύετε πως συμβαίνει αυτό και πως θεωρείτε ότι θα είναι το μέλλον της;
Μέσα από τον ποιητικό λόγο εκφράστηκαν γενιές και πολιτισμοί ανά τους αιώνες. Ταξίδεψαν στο χρόνο δίνοντας το στίγμα κάθε εποχής αλλά και τον τρόπο που οι άνθρωποι διαβιούσαν συμπορευόμενοι με ήθη, έθιμα και αξίες. Σήμερα εκτιμώ πως δεν έχει την ίδια θέση καθώς επιχειρείται ποικιλοτρόπως η αποδόμηση αξιών, ηθών και παραδόσεων. Για παράδειγμα πως ένας νέος σήμερα να συγκινηθεί, να νοιώσει ή να θυμώσει όταν διαβάσει Κ. Βάρναλη: «Σοῦ πήρανε, λαέ μου,
τὸ δίκιο τοῦ πολέμου
πατριδοκαταλύτες,
ξένοι καὶ ντόπιο ἀλῆτες!».
τὸ δίκιο τοῦ πολέμου
πατριδοκαταλύτες,
ξένοι καὶ ντόπιο ἀλῆτες!».
4. Και τώρα μία δύσκολη ερώτηση. Τι σημαίνει για σας ποίηση;
Δε νομίζω πως υφίσταται ορισμός χειροπιαστός για ότι φτιάχνει η άυλη φύση της ψυχής και παλεύει να στριμωχτεί με λέξεις σ’ ένα χαρτί!
5. Πότε ξεκινήσατε ν’ ασχολείστε με την τέχνη του λόγου και ποιος ήταν ο λόγος που σας παρότρυνε;
Θυμάμαι να γράφω από πολύ μικρή ηλικία σχεδόν στο δημοτικό. Καμάρωνα όταν πετύχαινα ένα κείμενο να είναι καθαρογραμμένο στο παιδικό τετράδιό μου! Ως μαθήτρια της Α΄ λυκείου είχα βραβευτεί σε διαγωνισμό έκθεσης, ενώ ότι είχε να κάνει με μια άγνωστη λέξη, αμέσως ξυπνούσε μέσα μου μια διάθεση ταξιδιού ώστε να ανακαλύψω τη ρίζα της, το νόημά της και να την εντάξω άμεσα στον καθημερινό μου λόγο. Ο λόγος ήταν μάλλον υπαρκτός στα κύτταρά μου καθώς και ο παππούς μου, από την πλευρά του πατέρα μου, συνήθιζε να γράφει αφηγηματικά αλλά και σε έμμετρο λόγο για προσωπική του ανάπαυση ψυχής.
6. Γιατί γράφετε;
Χμ! Είναι σαν να με ρωτάτε γιατί ανοιγοκλείνουν τα μάτια μου! Είναι ο μόνος τρόπος που μπορώ να διοχετεύω κάθε σκέψη ή συναίσθημα που μοιάζει να ξεχειλίζει μέσα μου, κι ο τρόπος που αντιλαμβάνομαι τον κόσμο. Κι επειδή δε διεκδικώ τη μοναδικότητα, θεωρώ πως μέσα από αυτό το γραπτό ίσως βρουν το δρόμο να ταξιδέψουν κι άλλοι τις ψυχές τους, τις ιδέες και τις σκέψεις τους. Γιατί όχι να βρίσκουν κάποιο κομμάτι που αναζητούσαν!
7. Ποια είναι η πηγή της έμπνευσής σας;
Οτιδήποτε κινείται, εκφράζεται και στέκει! Μου έχει συμβεί με μια παιδιάστικη έκφραση ή μια εικόνα απλή και καθημερινή να βρω τίτλο έργου, ή τη συνέχεια σε κάποιο κεφάλαιο που ταλανιζόμουν πώς να το προχωρήσω! Για παράδειγμα παρατηρώντας ένα εκκλησιαστικό διακοσμητικό βρήκα τη λεζάντα σε φωτογραφία που καλούμουν να βάλω στο τελευταίο μου έργο!
8. Με ποιο λογοτεχνικό είδος ασχολείστε περισσότερο;
Τα τελευταία χρόνια με το μυθιστορηματικό και αφηγηματικό λόγο που περιλαμβάνει χριστιανορθόδοξες προτροπές και τις θείες αλήθειες του Χριστού.
9. Μιλήστε μας για το λογοτεχνικό σας έργο.
Μου άρεσε να καταγράφω όσα με ενθουσίαζαν και μου προκαλούσαν θαυμασμό και δέος. Αρθρογραφούσα για διάφορα θέματα στο «Γεωτρόπιο» το περιοδικό της εφημερίδας «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» που πλέον δεν υπάρχει κι έκανα αφιερώματα σε τόπους της χώρας μας. Το πρώτο συγγραφικό μου έργο ήταν το «ΚΡΗΤΗ…ΟΤΑΝ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ» των εκδόσεων Σταμούλη που έχουμε μια άριστη συνεργασία. Χρειάστηκε να γίνει η καταγραφή μεγάλου όγκου πληροφοριών καθώς ήταν ένα λεύκωμα- τόμος, στους Γυναικείους Συνεταιρισμούς της Κρήτης. Ταξίδεψα από την ακριτική Γαύδο ως την ακριτική Ζάκρο Λασιθίου ώστε να τραβηχτούν 300 φωτογραφίες, (χωριά, συν/σμοί πρόσωπα και πιάτα), να συλλεχθούν συνεντεύξεις από τις προέδρους των χωριών για το ξεκίνημα και την πορεία τους και να αντιγράψω παραδοσιακές συνταγές εδεσμάτων, που για πρώτη φορά μου έκαναν τη μέγιστη τιμή να παραχωρήσουν στη δημοσιότητα!
Αξίζει να πούμε ότι το έργο αυτό γεννήθηκε σε μια εκδρομή οικογενειακή με δυο μωρά τότε (2008) όπου παρατήρησα μια μικρή ταμπέλα στην άκρη του δρόμου να δείχνει προς Γυναικείο Συν/σμο «ΕΣΤΙΑ» κι αμέσως παρατήρησα πως ανάμεσα σ’ ένα βραχώδες απομονωμένο χωριό του Ρεθύμνου, κάποιες άξιες γυναίκες δημιουργούν και δεν το εγκαταλείπουν! Τα υπόλοιπα έργα μου «γεννήθηκαν» σε ακαθόριστες στιγμές που μια λέξη από ένα παιδί, έναν άγνωστο περαστικό που κουβέντιαζε με φιλικό του πρόσωπο ή ένα σχόλιο κάποιου έδωσε το έναυσμα για να ξεδιπλωθεί μια ολόκληρη ιστορία.
10. Πείτε μας λίγα λόγια για το τελευταίο σας βιβλίο που έχει τίτλο: «ΠΟΣΟ ΜΑΣ ΕΛΕΙΨΕΣ!».
Έχει κυκλοφορήσει το Μάρτιο του 2017 από τις εκδόσεις ¨ΑΘΩΣ¨. Πραγματεύεται τη μεγαλύτερη λιτανεία στον κόσμο. Ένα πραγματικό γεγονός που λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο από το 13οαι. Έως σήμερα! Συμβαίνει στο Κίροφ της Ρωσίας όπου φυλάσσεται η εικόνα του Αγ. Νικολάου (προστάτης της Ρωσίας) και λιτανεύεται για 170χλμ με τα πόδια! Οι πιστοί που ακολουθούν την πορεία ξεπέρασαν πέρυσι τους 60.000! Διανυκτερεύουν όπου φτάσουν (μέσα σε δάση πελώρια, περνούν ποταμούς, εξαιρετικά λασπώδη μέρη, παθαίνουν ενίοτε ατυχήματα από τσιμπήματα φιδιών ή εντόμων) αλλά με πολλή πίστη κι υπομονή φτάνουν στον προορισμό τους ένα μικρό χωριό το Βελικαριέτσκι όπου και η θαυματουργή εικόνα είχε ανεβρεθεί από κάποιο χωρικό. Εμπνεύστηκα από μια φωτογραφία που είδα στο διαδίκτυο όπου πάνω σε μια γέφυρα τεράστια χιλιάδες κόσμου ακολουθούσαν μια εικόνα που τη συνόδευαν λάβαρα! Έτσι έψαξα και βρήκα τις απαραίτητες πληροφορίες κι έγραψα το μυθιστόρημα αυτό σα να είμαι εγώ ο προσκυνητής!
Αξίζει να πούμε ότι το έργο αυτό γεννήθηκε σε μια εκδρομή οικογενειακή με δυο μωρά τότε (2008) όπου παρατήρησα μια μικρή ταμπέλα στην άκρη του δρόμου να δείχνει προς Γυναικείο Συν/σμο «ΕΣΤΙΑ» κι αμέσως παρατήρησα πως ανάμεσα σ’ ένα βραχώδες απομονωμένο χωριό του Ρεθύμνου, κάποιες άξιες γυναίκες δημιουργούν και δεν το εγκαταλείπουν! Τα υπόλοιπα έργα μου «γεννήθηκαν» σε ακαθόριστες στιγμές που μια λέξη από ένα παιδί, έναν άγνωστο περαστικό που κουβέντιαζε με φιλικό του πρόσωπο ή ένα σχόλιο κάποιου έδωσε το έναυσμα για να ξεδιπλωθεί μια ολόκληρη ιστορία.
Έχει κυκλοφορήσει το Μάρτιο του 2017 από τις εκδόσεις ¨ΑΘΩΣ¨. Πραγματεύεται τη μεγαλύτερη λιτανεία στον κόσμο. Ένα πραγματικό γεγονός που λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο από το 13οαι. Έως σήμερα! Συμβαίνει στο Κίροφ της Ρωσίας όπου φυλάσσεται η εικόνα του Αγ. Νικολάου (προστάτης της Ρωσίας) και λιτανεύεται για 170χλμ με τα πόδια! Οι πιστοί που ακολουθούν την πορεία ξεπέρασαν πέρυσι τους 60.000! Διανυκτερεύουν όπου φτάσουν (μέσα σε δάση πελώρια, περνούν ποταμούς, εξαιρετικά λασπώδη μέρη, παθαίνουν ενίοτε ατυχήματα από τσιμπήματα φιδιών ή εντόμων) αλλά με πολλή πίστη κι υπομονή φτάνουν στον προορισμό τους ένα μικρό χωριό το Βελικαριέτσκι όπου και η θαυματουργή εικόνα είχε ανεβρεθεί από κάποιο χωρικό. Εμπνεύστηκα από μια φωτογραφία που είδα στο διαδίκτυο όπου πάνω σε μια γέφυρα τεράστια χιλιάδες κόσμου ακολουθούσαν μια εικόνα που τη συνόδευαν λάβαρα! Έτσι έψαξα και βρήκα τις απαραίτητες πληροφορίες κι έγραψα το μυθιστόρημα αυτό σα να είμαι εγώ ο προσκυνητής!
11. Ποια είναι η αγαπημένη σας ώρα μέσα στην ημέρα που κάθεστε και γράφετε;
Αν όχι τις ώρες που τα τρία μου αγόρια βρίσκονται στα σχολεία τους, μεταμεσονύχτια που ξέρω πως κανείς δε θα με διακόψει! Βέβαια όλη την ημέρα κυκλοφορώ απαραιτήτως με στυλό και χαρτί γιατί μια λέξη μπορεί να μου γεννήσει μια ιστορία που αν δε σημειωθεί πάει… χάθηκε!
12. Πως είναι η ζωή ενός λογοτέχνη στα χρόνια της κρίσης;
Αν κάποιος υπολογίζει πως με αυτό θα ασχοληθεί για βιοποριστικούς λόγους καλύτερα να το ξεχάσει. Αν πάλι αφουγκράζεται καλά ότι υπάρχει γύρω του έμψυχο και άψυχο τότε πραγματικά έχει εκατοντάδες χιλιάδες πράγματα να καταπιαστεί καθώς οτιδήποτε συμβαίνει αντανακλά και σε μια ανθρώπινη αντίδραση! Κάποιοι για παράδειγμα στις δυσκολίες στέκουν και το παλεύουν, άλλοι καταρρέουν! Κάποιοι γίνονται βακτηρία για το διπλανό τους και τον παίρνουν απ’ το χέρι να προχωρήσει «αλλήλων τα βάρη βαστάζοντες»! Άρα η κρίση λειτουργεί ως πολλαπλή πηγή έμπνευσης!
13. Πως θα χαρακτηρίζατε τη λογοτεχνική παραγωγή σήμερα;
Είμαι σίγουρη πως σε κάποια συρτάρια βρίσκονται θαμμένα υπέροχα κείμενα ανθρώπων που ίσως ούτε το κοντινό τους περιβάλλον δε γνωρίζει πως γράφουν! Δεν πιστεύω πως η Ελλάδα παρήγαγε κάποτε πολιτισμό! Το γεγονός ότι στρέφονται τεχνηέντως τα βλέμματα προς τα «εύπεπτα» κι ας μου επιτραπεί η έκφραση γλυκανάλατα ρομάντζα, δε σημαίνει πως γράφονται μόνο τέτοιας μορφής έργα. Υπάρχουν αξιολογότατοι και ποιοτικοί λογοτέχνες στην εποχή μας που πραγματεύονται είδη κειμένων όχι εμπορικά κατά το κοινώς λεγόμενον «πιασάρικα» αλλά που όντως οι καταγραφές τους, οι απόψεις τους ή προσέγγιση του σήμερα αποτυπώνει επακριβώς τα φαινόμενα, αλλά και τα συναισθήματα της εποχής μας. Και σήμερα υπάρχουν αξιόλογες «πένες» κι ίσως κάποτε το έργο τους θα αποτελεί ιστορική πηγή των ημερών μας.
14. Ποιο θεωρείτε πως είναι το μυστικό της επιτυχίας ενός Best Seller;
Να πω ότι δεν πιστεύω σε ιδιαίτερα μυστικά επιτυχίας σε κανέναν τομέα! Θεωρούνται επιτυχημένα όντας πολυδιαφημισμένα; Ίσως! Προσωπικά δε συμφωνώ με τον τρόπο που προωθείται τα τελευταία χρόνια η λογοτεχνία γενικότερα. Ξέρετε μετά την εμπορική επιτυχία του έργου «Κώδικας Ντα Βίντσι» όλα τα κεντρικά και συνοικιακά βιβλιοπωλεία των μεγάλων και στη συνέχεια μικρότερων πόλεων της χώρας μας γέμισαν τις βιτρίνες τους με βιβλία ξένων συγγραφέων! Στους Έλληνες δημιουργούς δινόταν μια μικρή μεριά της βιτρίνας συνήθως σε πιο πίσω μέρος. Αυτό από όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω σε καμιά Ευρωπαϊκή χώρα δε συμβαίνει. Συγκεκριμένα να σας πω ότι στην Ισπανία στις βιτρίνες των βιβλιοπωλείων συναντά κανείς αποκλειστικά ισπανούς λογοτέχνες και όλοι οι υπόλοιποι βρίσκονται εντός, σε ράφι με ξένους δημιουργούς. Εδώ πάλι είναι αλλιώς!
Είμαι σίγουρη πως σε κάποια συρτάρια βρίσκονται θαμμένα υπέροχα κείμενα ανθρώπων που ίσως ούτε το κοντινό τους περιβάλλον δε γνωρίζει πως γράφουν! Δεν πιστεύω πως η Ελλάδα παρήγαγε κάποτε πολιτισμό! Το γεγονός ότι στρέφονται τεχνηέντως τα βλέμματα προς τα «εύπεπτα» κι ας μου επιτραπεί η έκφραση γλυκανάλατα ρομάντζα, δε σημαίνει πως γράφονται μόνο τέτοιας μορφής έργα. Υπάρχουν αξιολογότατοι και ποιοτικοί λογοτέχνες στην εποχή μας που πραγματεύονται είδη κειμένων όχι εμπορικά κατά το κοινώς λεγόμενον «πιασάρικα» αλλά που όντως οι καταγραφές τους, οι απόψεις τους ή προσέγγιση του σήμερα αποτυπώνει επακριβώς τα φαινόμενα, αλλά και τα συναισθήματα της εποχής μας. Και σήμερα υπάρχουν αξιόλογες «πένες» κι ίσως κάποτε το έργο τους θα αποτελεί ιστορική πηγή των ημερών μας.
Να πω ότι δεν πιστεύω σε ιδιαίτερα μυστικά επιτυχίας σε κανέναν τομέα! Θεωρούνται επιτυχημένα όντας πολυδιαφημισμένα; Ίσως! Προσωπικά δε συμφωνώ με τον τρόπο που προωθείται τα τελευταία χρόνια η λογοτεχνία γενικότερα. Ξέρετε μετά την εμπορική επιτυχία του έργου «Κώδικας Ντα Βίντσι» όλα τα κεντρικά και συνοικιακά βιβλιοπωλεία των μεγάλων και στη συνέχεια μικρότερων πόλεων της χώρας μας γέμισαν τις βιτρίνες τους με βιβλία ξένων συγγραφέων! Στους Έλληνες δημιουργούς δινόταν μια μικρή μεριά της βιτρίνας συνήθως σε πιο πίσω μέρος. Αυτό από όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω σε καμιά Ευρωπαϊκή χώρα δε συμβαίνει. Συγκεκριμένα να σας πω ότι στην Ισπανία στις βιτρίνες των βιβλιοπωλείων συναντά κανείς αποκλειστικά ισπανούς λογοτέχνες και όλοι οι υπόλοιποι βρίσκονται εντός, σε ράφι με ξένους δημιουργούς. Εδώ πάλι είναι αλλιώς!
15. Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε;
Για να το γράψω σε ηλεκτρονικό καθώς προσφέρει απίστευτη ευκολία στις διορθώσεις ή τις όποιες προσθήκες. Για να το διαβάσω αποκλειστικά έντυπο! Το βιβλίο όπως έλεγαν οι παλιοί είναι ένας πολύ καλός μας φίλος και το πιστεύω. Όπως έναν αγαπημένο φίλο χαιρόμαστε να νοιώθουμε την παρουσία του, έχει τη δική του ξεχωριστή μυρωδιά, νοιώθουμε την ανάγκη της αφής αλλά και του ήχου της φωνής του, έτσι και το βιβλίο, το έντυπο, μας επιτρέπει να λειτουργήσουμε με όλες αυτές τις αισθήσεις μας! Κι αν απορείτε για τον ήχο της φωνής σας παραπέμπω στον ήχο από το γύρισμα της σελίδας!
16. Ποια συμβουλή θα δίνατε σ’ ένα νέο λογοτέχνη;
Να μη φαντάζεται την όποια αναγνώριση γιατί κι αν έρθει δε θα του προσφέρει τίποτα ωφέλιμο στην ψυχή του. Να γράφει τόσο όσο αναπνέει και μόνο τότε θα νοιώθει πλήρης!
17. Τώρα ας περάσουμε στην πλευρά του αναγνώστη. Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διαβάσατε;
«Βίος & Λόγοι του Γέροντος Πορφύριου». Είναι ένας από τους σύγχρονους γέροντες της Εκκλησίας μας που πρόσφατα Αγιοποιήθηκε. Ξέρετε ακούγοντας κανείς την αναφορά και μόνο σ’ έναν γέροντα της εκκλησίας συνήθως φέρνει στο νου του αυστηρότητες που αφορούν τη γενικότερη εγκράτεια των επιθυμιών κι εκφράσεων του ανθρώπου ή σταυρωμένα χέρια και σκυφτό κεφάλι με περίλυπο ύφος. Λανθασμένη και στρεβλή εικόνα! Με άγγιξε ιδιαίτερα αυτό το βιβλίο καθώς με πολύ απλά λόγια κι εύθυμο ύφος (καθώς ο γέροντας διέθετε πολύ χιούμορ) δίνει τρόπους και λύσεις για όλα όσα μας απασχολούν στη σύγχρονη εποχή. Άλλωστε κι ο ίδιος ζούσε εντός του κόσμου καθώς υπηρέτησε για πολλά χρόνια στο εκκλησάκι της Πολυκλινικής Αθηνών. Έτσι συχνά ανατρέχω στις συμβουλές του αλλά και πραγματικά διαφοροποίησε τον καθημερινό τρόπο ζωής μου.
19. Ποια είναι τ’ αγαπημένα σας βιβλία;
«Ο Ηλίθιος» του Ντοστογιέφσκι, «Ένας ασκητής Επίσκοπος» Του Άγιου Νήφωνος, καθώς κι από τα πιο σύγχρονα του Βασίλη Κολοβού το «Θυμάσαι πατέρα»!
17. Τώρα ας περάσουμε στην πλευρά του αναγνώστη. Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διαβάσατε;
«Βίος & Λόγοι του Γέροντος Πορφύριου». Είναι ένας από τους σύγχρονους γέροντες της Εκκλησίας μας που πρόσφατα Αγιοποιήθηκε. Ξέρετε ακούγοντας κανείς την αναφορά και μόνο σ’ έναν γέροντα της εκκλησίας συνήθως φέρνει στο νου του αυστηρότητες που αφορούν τη γενικότερη εγκράτεια των επιθυμιών κι εκφράσεων του ανθρώπου ή σταυρωμένα χέρια και σκυφτό κεφάλι με περίλυπο ύφος. Λανθασμένη και στρεβλή εικόνα! Με άγγιξε ιδιαίτερα αυτό το βιβλίο καθώς με πολύ απλά λόγια κι εύθυμο ύφος (καθώς ο γέροντας διέθετε πολύ χιούμορ) δίνει τρόπους και λύσεις για όλα όσα μας απασχολούν στη σύγχρονη εποχή. Άλλωστε κι ο ίδιος ζούσε εντός του κόσμου καθώς υπηρέτησε για πολλά χρόνια στο εκκλησάκι της Πολυκλινικής Αθηνών. Έτσι συχνά ανατρέχω στις συμβουλές του αλλά και πραγματικά διαφοροποίησε τον καθημερινό τρόπο ζωής μου.
18. Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;
Παπαδιαμάντης, και Καζαντζάκης οπωσδήποτε με τον Β. Ουγκώ και τον Ντοστογιέφσκι να ακολουθούν!
«Ο Ηλίθιος» του Ντοστογιέφσκι, «Ένας ασκητής Επίσκοπος» Του Άγιου Νήφωνος, καθώς κι από τα πιο σύγχρονα του Βασίλη Κολοβού το «Θυμάσαι πατέρα»!
20. Τελευταία ερώτηση. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια στο χώρο της λογοτεχνίας;
Αναμφισβήτητα θα συνεχίσω να γραφώ γιατί όσο αστείο κι αν ακουστεί δε μπορώ να κάνω αλλιώς! Προσφάτως σε μια συζήτηση «έκλεψα» μια φράση που θα μου επιτρέψετε να μη σας αποκαλύψω τούτη τη στιγμή καθώς θα είναι ο τίτλος του βιβλίου που έχω ξεκινήσει να γράφω.
Σας ευχαριστώ θερμά!
Σας ευχαριστώ θερμά!
* * *
Σαν Εικόνα Μαγική...
(της Κατερίνας Τσούκη)
Υπάρχει μια ιδιαίτερη στιγμή, που τα πάντα φαίνονται ξεκάθαρα μπροστά μας στις πραγματικές διαστάσεις τους. Και είναι τόσο σημαντικό, την ώρα αυτή να είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε την πραγματικότητα!
Είναι μια χρονική, συγκυρία; Μια «τυχαία» συνάντηση; Ίσως απλά το θέλημα του Θεού, που ξεδιπλώνεται μπροστά μας, για να συνειδητοποιήσουμε το αναμφισβήτητο γεγονός, πως τίποτα δεν είναι δικό μας....
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΤΣΟΥΚΗ
Η Κατερίνα Τσούκη γεννήθηκε στην Αθήνα, το Σεπτέμβριο του 1974. Ολοκλήρωσε το σχολείο το 1992 στο Περιστέρι, όπου έμενε με την οικογένειά της. Στη συνέχεια ασχολήθηκε με τις δημόσιες σχέσεις και την εκμάθηση της ιαπωνικής γλώσσας, παρακολουθώντας μαθήματα στον Ελληνοϊαπωνικό Σύνδεσμο, ενώ μιλάει αγγλικά και βασικού επιπέδου ρώσικα. Το 1994 βραβεύτηκε σε διαγωνισμό ομιλίας στα ιαπωνικά. Μέχρι και το 2001 εργαζόταν στον ιδιωτικό τομέα, ενώ παράλληλα έγραφε σε έντυπα τοπικής κυκλοφορίας κι έκανε ραδιοφωνικές εκπομπές. Έπειτα από τον πρόωρο χαμό του πατέρα της από την επάρατη νόσο το 2001, εγκατέλειψε την Αθήνα για να εγκατασταθεί στη Σητεία Λασιθίου. Το 2002 δημοσιεύει στο "ΓΕΩΤΡΟΠΙΟ" (περιοδικό πανελλήνιας κυκλοφορίας) ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Σητεία, ενώ παράλληλα γράφει παραμύθια και παιχνίδια λόγου, έμμετρα και πεζά, για τη νηπιακή ηλικία, τα οποία προσφέρει σε νηπιαγωγεία της πόλης. Η πρώτη ολοκληρωμένη συγγραφική της δουλειά ήταν το έργο "ΚΡΗΤΗ...ΟΤΑΝ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ" (2010 εκδόσεις ΑΘ. ΣΤΑΜΟΥΛΗ) ένα μεγάλο λεύκωμα-αφιέρωμα στους Γυναικείους Συνεταιρισμούς της Κρήτης περιλαμβάνοντας 300 φωτογραφίες, την ιστορία του κάθε χωριού, την ιστορία του κάθε συν/σμου, και συνταγές από τις παραγωγούς που για πρώτη φορά έδωσαν στη δημοσιότητα. Το 2012 εκδίδει το βιβλίο "ΣΑΝ ΕΙΚΟΝΑ ΜΑΓΙΚΗ" ένα εφηβικό μυθιστόρημα που πραγματεύεται τις σχέσεις γονιών κι εφήβων από τον ηλεκτρονικό εκδοτικό οίκο "BOOKSTAR", το 2017 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις "ΑΘΩΣ" το έργο "ΠΟΣΟ ΜΑΣ ΕΛΕΙΨΕΣ" που πραγματεύεται ως μυθιστόρημα τη μεγαλύτερη λιτανεία στον κόσμο γεγονός πραγματικό που λαμβάνει χώρα στη Ρωσία από το 13ο αι. έως σήμερα! Είναι παντρεμένη με τον Διονύση Καρασκούτη και έχουν τρεις γιους και είναι πρόεδρος της Ένωσης συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Σητείας.
* * *
ΑΝ ΘΕΣ ΚΑΙ ΣΥ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ:
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ
ΚΑΙ ΣΤΗΝ
ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΧΡΟΝΩΝ
ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ
ΠΑΤΗΣΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου