Συνέντευξη με τη λογοτέχνιδα Βίβιαν Ευθυμίου - ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ - Περιοδικό Κέφαλος

Το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς.


ΝΕΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019

Συνέντευξη με τη λογοτέχνιδα Βίβιαν Ευθυμίου - ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ




Ο «ΚΕΦΑΛΟΣ - Το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς» έχει ξεκινήσει μία νέα δράση με τίτλο: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ» και προσκαλεί όλους τους Λογοτέχνες, Ποιητές και Συγγραφείς να συμμετάσχουν σ' αυτήν (ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ έως 31/3/2019). Σκοπός της εν λόγω δράσης είναι η προβολή μέσω αφιερωμάτων και συνεντεύξεων των σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών, Ποιητών και Συγγραφέων, είτε έχουν εκδώσει κάποιο βιβλίο είτε όχι και η δημιουργία του πρώτου τόμου της «Ηλεκτρονικής Εγκυκλοπαίδειας των Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών», η οποία θα συσταθεί σε μία ανεξάρτητη ιστοσελίδα με τη μορφή ηλεκτρονικών τόμων και την έκδοση δωρεάν e-book. 
Στη σημερινή μας παρουσίαση στα πλαίσια της δράσης: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ», θα σας παρουσιάσουμε τη Λογοτέχνιδα, Βίβιαν Ευθυμίου, η οποία συμμετέχει στην «Εγκυκλοπαίδεια Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών» και απάντησε στις ερωτήσεις του Δημοσιογράφου, Λογοτέχνη και Εκδότη του Περιοδικού Κέφαλος, κ. Πλούταρχου Πάστρα, για το λογοτεχνικό της έργο, τα βιβλία και τη λογοτεχνία.


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΒΙΒΙΑΝ ΕΥΘΥΜΙΟΥ

1. Αν έπρεπε να δώσετε έναν ορισμό για τη λογοτεχνία, ποιος θα ήταν αυτός;

Η λογοτεχνία είναι ένα είδος τέχνης! Επιπλέον, είναι μια μορφή έκφρασης, μέσω της οποίας μπορείς να επικοινωνήσεις κάποιο μήνυμα, καθώς και να μοιραστείς σκέψεις, εμπειρίες και συναισθήματα.

2. Τι μπορεί να προσφέρει η λογοτεχνία στο σύγχρονο άνθρωπο;

Η λογοτεχνία προσφέρει καταφύγιο, όταν θέλεις να πατήσεις μια σύντομη παύση στον χρόνο και τους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας. Προσφέρει φτερά να ταξιδέψεις σε μέρη που δεν έχεις επισκεφτεί, ακόμα τουλάχιστον! Προσφέρει τέρψη και κάθαρση λυτρώνοντας την ψυχή, μέσω της φαντασίας.  

3. Και τώρα μία δύσκολη ερώτηση. Τι σημαίνει για σας ποίηση;

Η ποίηση για μένα σημαίνει δημιουργία και ελευθερία! Να αφήνεσαι συνειρμικά στη μαγεία των λέξεων και του υποσυνείδητου. Να κολυμπάς στον χείμαρρο των στίχων  ντύνοντας με συναίσθημα την κάθε πρόταση. 

4. Πότε ξεκινήσατε ν’ ασχολείστε με την τέχνη του λόγου και ποιος ήταν ο λόγος που σας παρότρυνε;

Ξεκίνησα να ασχολούμαι με την τέχνη από πολύ μικρή ηλικία, μόλις από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Μιας που δεν μπορούσα ακόμα να γράψω και να αναπτύξω τις σκέψεις μου στο χαρτί, ζωγράφιζα, χόρευα, έφτιαχνα κοσμήματα και έπαιζα αρμόνιο. Το πρώτο μου ποίημα γράφτηκε με τα γράμματα της μητέρας μου, όταν ήμουν 7 ετών, αφού δεν γνώριζα ακόμα να γράφω σωστά, είπα την χαρακτηριστική φράση στην μητέρα μου: «Μαμά γράψε εσύ, αφού εγώ δεν μπορώ να γράψω».

5. Γιατί γράφετε;

Γράφω γιατί με αυτό τον τρόπο συζητώ με τον εαυτό μου! Σαν να κάνω μια βουτιά στην ψυχή και το μυαλό μου, έτσι ώστε να κατανοήσω το «υπερεγώ» και το «εκείνο» του εαυτού μου! Έτσι, μπορώ να αφουγκραστώ τις ανάγκες και τα «θέλω» μου, αλλά και να ερμηνεύσω τα «πρέπει» που θέτω στη ζωή μου.  

Όταν γράφω νιώθω ελεύθερη!!!

Τέλος, γράφω διότι επιθυμώ να εκφράσω τα συναισθήματά μου, καθώς και να επικοινωνήσω κάποιο μήνυμα στους αναγνώστες-δέκτες, σαν μια μορφή πνευματικής επικοινωνίας και ενσυναίσθησης!


6. Ποια είναι η πηγή της έμπνευσής σας; 

Η έμπνευσή μου αντλείται από την Μούσα μου και τον ατέρμονο οίστρο της! Η Μούσα μου ξυπνάει από αφορμές, σημαντικές ή ασήμαντες, τις οποίες συναντώ στην καθημερινότητά μου. Πιστεύω ότι η έμπνευση υπάρχει παντού γύρω σου! Κρύβεται οπουδήποτε κοιτάξεις! Στους ανθρώπους, στα τοπία, στις στιγμές, ακόμα και στα αντικείμενα! Τα πάντα γύρω μας είναι τέχνη!
Επιπρόσθετα, ερεθίσματα παίρνω και από τα συναισθήματά μου, τις επιθυμίες, τους φόβους, τις σκέψεις και τους προβληματισμούς μου ή ακόμα και από μια κατάσταση που μπορεί να βιώνω μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. 


7. Με ποιο λογοτεχνικό είδος ασχολείστε περισσότερο;

Ασχολούμαι περισσότερο με την ποίηση και τα άρθρα! Όσον αφορά τα ποιήματά μου, γράφω κυρίως με μοντέρνο ύφος, καθώς με εκφράζει περισσότερο να γράφω σε ελεύθερο στίχο απολαμβάνοντας την ελευθερία της μοντέρνας ποίησης! Ωστόσο, γράφω και ποιήματα με ομοιοκαταληξία. 
Όσον αφορά τα άρθρα μου, γράφω κυρίως άρθρα ψυχολογίας. Μου αρέσει να γράφω για τις επιθυμίες και τα «πρέπει», καθώς και για τις συμπεριφορές των ανθρώπων. 

8. Μιλήστε μας για το λογοτεχνικό σας έργο.

Η ποιητική μου συλλογή «Επιλογές και λάθη» είναι το πρώτο μου βιβλίο που εκδόθηκε το Νοέμβριο του 2015. Ποιήματα μου δημοσιεύονται στον ανοιχτό κύκλο ποίησης που διοργανώνουν οι «Χρόνος εκδόσεις». Επίσης, γράφω άρθρα, τα οποία δημοσιεύονται στην τοπική εφημερίδα «Η φωνή της Τσούκας» και στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα cretewoman.gr. Επιπλέον, ετοιμάζω την δεύτερη ποιητική μου συλλογή που θα εκδοθεί μέσα στα επόμενα χρόνια.

9Πείτε μας λίγα λόγια για το τελευταίο σας βιβλίο που έχει τίτλο: «Επιλογές και λάθη». 

Το «Επιλογές και λάθη» είναι το πρώτο μου βιβλίο και εκδόθηκε το Νοέμβριο του 2015 με αυτοέκδοση. 

Το «Επιλογές και λάθη» είναι μια ποιητική συλλογή, στην οποία, από την αθώα παιδικότητα στην ώριμη εφηβεία, προσπαθώ να κατανοήσω την ομορφιά, αλλά και την αντιφατικότητα της ανθρώπινης φύσης. Πρόκειται για το σύνολο των συναισθημάτων και των γεγονότων που συνέβησαν κατά τη διάρκεια της εφηβικής μου ηλικίας. Έτσι, κρίθηκα να πάρω τις πρώτες μου αποφάσεις, να βρεθώ αντιμέτωπη με τις πρώτες μου επιλογές και τα πρώτα μου λάθη. Κατά την εφηβεία μου, λοιπόν, γνώρισα τις συνέπειες των πράξεών μου, πληγώθηκα, μα έμαθα από αυτές.

Η καλλιτεχνική επιμέλεια του βιβλίου έγινε από εμένα την ίδια. Οι περισσότερες φωτογραφίες είναι από το τόπο που κατάγομαι, καθώς τις τράβηξα εγώ.

10. Ποια είναι η αγαπημένη σας ώρα μέσα στην ημέρα που κάθεστε και γράφετε;

Συνήθως αργά το βραδύ ή νωρίς το πρωί, γιατί επικρατεί ησυχία και ηρεμία! Όμως, αν με επισκεφτεί η έμπνευση ενδιάμεσα στην ημέρα, μπορεί να γράψω στο κινητό μου κάποιο ποίημα, ή να σημειώσω στην ατζέντα μου έναν στίχο ή μια σκέψη μου!

11.  Πως είναι η ζωή ενός λογοτέχνη στα χρόνια της κρίσης;

Σε όλη τη ζωή ενός ανθρώπου θα προκύψουν δυσκολίες, οι οποίες χρήζουν αντιμετώπιση. Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία αν βρισκόμαστε στα χρόνια της κρίσης ή όχι. Σίγουρα, σήμερα στα χρόνια της κρίσης, μπορεί να επικρατεί περισσότερο το άγχος, λόγω των υποχρεώσεων της καθημερινότητας που συχνά έρχονται σε σύγκρουση με τις επιθυμίες, κι έτσι αυτή η κατάσταση να μας προκαλεί πίεση. Όμως, παρά τα χρόνια της κρίσης, δεν σταματάς να γράφεις, να δημιουργείς, να ονειρεύεσαι, αντιθέτως μπορείς να είσαι εξίσου παραγωγικός και να μετατρέψεις αυτά τα αρνητικά συναισθήματα σε έμπνευση για δημιουργία!

12. Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε; 

Φυσικά θα επέλεγα το έντυπο! Η μυρωδιά του έντυπου, η αίσθηση του χαρτιού, το δέσιμο που νιώθεις με το βιβλίο όταν το κρατάς στα χέρια σου και το διαβάζεις και η ευχαρίστηση όταν τελειώνεις μια σελίδα, την γυρνάς και προχωράς στην επόμενη, δεν μπορούν να συγκριθούν με κανένα ηλεκτρονικό βιβλίο.
Παρόλα αυτά, η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει διευκολύνει σε αρκετά μεγάλο βαθμό τη ζωή μας και την καθημερινότητα μας. Το ηλεκτρονικό βιβλίο μπορούμε να το προμηθευτούμε πιο εύκολα και πια σύντομα, καθώς επίσης δεν πιάνει χώρο και μπορούμε να το διαβάσουμε ανά πάσα στιγμή! Εν τέλει, ο καθένας έχει τη δυνατότητα να διαβάζει βιβλία από οποιαδήποτε πηγή θελήσει και τον εξυπηρετεί!

13.  Ποια συμβουλή θα δίνατε σ’ ένα νέο λογοτέχνη;

Να συνεχίσει να γράφει!!! Να ανακαλύψει τον συγγραφικό εαυτό του μέσα από την μαγεία της λογοτεχνίας και να χτίσει την ταυτότητά του ως συγγραφέας, μέσω του διαβάσματος και της εξάσκησης. Όμως, πάνω απ’ όλα, να αφεθεί στον σαγηνευτικό χείμαρρο της λογοτεχνίας απολαμβάνοντας αυτό το όμορφο ταξίδι, καθώς παρατηρεί την πορεία και την εξέλιξή του ως συγγραφέας, αλλά και ως άνθρωπος! 

14. Τώρα ας περάσουμε στην πλευρά του αναγνώστη. Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διαβάσατε;

Το βιβλίο που διάβασα πρόσφατα είναι το: «Κωπηλάτης του ονείρου» (α’ έκδοση 2008) του Κώστα Τσιαλαφούτα. Το βιβλίο αυτό περιλαμβάνει τις ποιητικές συλλογές: α)Κωπηλάτης του ονείρου και β) Κόκκινο κρασί.

15. Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;

Ένας από τους αγαπημένους μου ποιητές είναι ο Κ. Καρυωτάκης, ο οποίος, όταν διδαχθήκαμε ένα ποίημα του στο σχολείο, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης στην έφηβη Μούσα μου.
Στο σχολείο, επίσης, γνώρισα και το ποιητικό ταλέντο του Διονύσιου Σολωμού, όταν στο μάθημα της Λογοτεχνίας διδαχθήκαμε τα σχεδιάσματα του ποιητή στο ποίημα του: «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι». Επιπλέον, στο σχολείο διδαχθήκαμε αρχαία κείμενα του Πλάτωνα. Ένα από τα κείμενα ήταν η «αλληγορία του σπηλαίου», μέσα από το οποίο γεννήθηκε η έμπνευση για το οπισθόφυλλο του βιβλίου μου. 
Αγαπημένος συγγραφέας είναι ο Καζαντζάκης, του οποίου οι φράσεις με ακολουθούν από την εφηβική, μέχρι και την ενήλικη πλέον ζωή μου! Επιπρόσθετα, αγαπημένοι ποιητές αποτελούν ο Γ. Ρίτσος, ο Τ. Λειβαδίτης και ο Γ. Σεφέρης. Ξένοι αγαπημένοι ποιητές αποτελούν ο e.cummings και ο Φεντερίκο γκαρθία Λόρκα.

16. Ποια είναι τ’ αγαπημένα σας βιβλία;

Η ποιητική συλλογή: «Έγκλειστος Χρόνος» (Λαμία 2011, εκδόσεις ΟΙΩΝΟΣ), της Κικής Νικοπούλου, είναι ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία. Το βιβλίο αυτό αποτέλεσε βιβλίο-συνοδοιπόρος στα πρώτα μου λογοτεχνικά βήματα.
Επίσης, αγαπημένα βιβλία αποτελούν τα βιβλία ψυχολογίας, τα οποία διαβάζω έχοντας ως έναυσμα την σχολή που σπουδάζω. Με το διάβασμα των βιβλίων της σχολής μου, μπορώ να απαντώ στα «γιατί» και να ερμηνεύω τα «θέλω» της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

17. Τελευταία ερώτηση. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια στο χώρο της λογοτεχνίας;

Αυτή τη χρονική περίοδο γραφώ την δεύτερη ποιητική μου συλλογή, που θα εκδοθεί μέσα στα επόμενα χρόνια. Η δεύτερη ποιητική μου συλλογή θα έχει ως αφετηρία το μετεφηβικό στάδιο ανάπτυξης και ο τελικός προορισμός θα οδηγεί στην ενηλικίωση. Μέχρι τότε, θα συνεχίσω να ανακαλύπτω το μονοπάτι της τέχνης, να μαθαίνω, να εξασκούμαι, αλλά και να δοκιμάζω κι άλλους τρόπους έκφρασης και γραφής.


                                *     *     *

Χρόνος γερασμένος
(έργο της Βίβιαν Ευθυμίου) 

Είναι κάποιες φορές, 
που το βλέμμα σου παγώνει∙
μα η σκέψη ρέει στο παρελθόν.
Βλέπεις τη Ζωή
-από τα μάτια σου μπροστά περνάει-

Είναι κάποιες φορές, 
που κοιτάζεις περίεργα τους ανθρώπους, 
γιατί ο χρόνος τα πρόσωπά τους γέρασε 
και τα μαλλιά τους κάλυψε με σκόνη λευκή.

Ύστερα στον καθρέφτη 
κοιτάζεις τον εαυτό σου 
να βεβαιωθείς ότι είσαι ακόμα νέος!

Το πρόσωπό σου ακουμπάς, 
που ο χρόνος ταλαιπώρησε. 
Τα χέρια σου αγγίζεις, 
τα χέρια σου το κουρασμένα.

-Έρχονται τα γηρατειά!- 
Τα ήρεμα αυτά χρόνια, 
τα χρόνια που σου χαρίζουν 
τα παιδιά και τα εγγόνια! 




Η αγκαλιά του φόβου


(έργο της Βίβιαν Ευθυμίου) 

Νιώθω ότι είμαι σαν ένα κερί, 
μέσα μου κατέχω μία καυτή φλόγα, 
που λιώνει σιγά-σιγά τα σωθικά μου.

Δίπλα μου δεν υπάρχει κανείς.

Μπροστά μου αντικρίζω ένα χάος.

Φωνάζω... Φωνάζω δυνατά.
Δεν με ακούει κανείς,
βυθίζομαι στη μοναξιά μου
και με καταπνιγεί 
το μαύρο χρώμα του ουρανού.

Έχω μία γκρεμισμένη αύρα 
και δύο σπασμένα φτερά, 
γι’ αυτό δεν μπορώ να πετάξω 
και να έρθω κοντά σου.

Κλείνω τα δακρυσμένα μου μάτια,
εύχομαι πως κάποια μέρα θα είσαι δίπλα μου 
και προσπαθώ να σε ονειρευτώ 
στα κόκκινα όνειρά μου.

Μπροστά μου υπάρχει ένας άδειος δρόμος.
Το βάδισμά μου έχει βαρύνει.
Βλέπω μία σκιά... Φοβάμαι...
Η καρδιά μου τρέμει.
Νιώθω τον φόβο να με αγκαλιάζει και όχι εσύ!



Τα σύννεφα δακρύζουν
(έργο της Βίβιαν Ευθυμίου) 

Τα χελιδόνια πετούν στον ουρανό.
Το πεύκο τρέμει από το τσουχτερό αεράκι 
σαν να προειδοποιεί, 
σαν να προβλέπει τι θα συμβεί.
Τα δέντρα χορεύουν 
με το ρυθμό του βαρετού ανέμου.
Οι τριανταφυλλιές ξαπλώνουν 
στα ξύλινα κάγκελα του σπιτιού.
Τα σύννεφα φωνάζουν δυνατά, 
ίσως γιατί είναι στεναχωρημένα,
ίσως επειδή πληγώθηκαν από τους ανθρώπους 
και θέλουν να εκτονωθούν 
στην αθώα φύση της Άνοιξης!
Τα σύννεφα ξεσπούν σε άφθονα δάκρυα, 
ποτίζουν τα λευκά άνθη, 
λούζουν τους ανθρώπους με ηθική 
και φυλακίζουν το μίσος και τη διαφθορά.
Τώρα στον κόσμο επικρατεί ηρεμία.
Στην επιφάνεια της γης επιπλέει η γαλήνη.
Ο ήλιος ξεπροβάλλει από τα γκρίζα σύννεφα 
και φαίνεται αμυδρά πίσω από τα πεύκα.
Μία ευχάριστη μυρωδιά περιπλανιέται 
στην ήρεμη ατμόσφαιρα, 
που σε υποχρεώνει να κλείνεις τα βλέφαρά σου 
και να ονειρεύεσαι ένα ξανθό λιβάδι 
σαν να διαισθάνεσαι 
ότι πλησιάζει η εποχή του θέρους!




*     *     *




ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΒΙΒΙΑΝ ΕΥΘΥΜΙΟΥ


Η Βίβιαν Ευθυμίου γεννήθηκε το 1998 στην Αθήνα και κατάγεται από την Αμφίκλεια Φθιώτιδας. Το "Επιλογές και λάθη" (2015) είναι το πρώτο της βιβλίο. Όταν εκδόθηκε το βιβλίο της φοιτούσε στην Γ' τάξη του Λυκείου Αμφίκλειας, όπου αποφοίτησε με άριστα, καθώς επίσης έχει λάβει συμμετοχή σε μαθητικούς λογοτεχνικούς διαγωνισμούς. Ποιήματά της έχουν δημοσιευθεί στις εφημερίδες "ΑΜΦΙΚΛΕΙΑ" και "Η φωνή της Τσούκας". Επίσης, άρθρα της έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα «Η φωνή της Τσούκας» και στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα cretewoman.gr. Έχει συμπεριληφθεί στο βιβλίο «Λοκροί συγγραφείς και ποιητές» του Νικόλαου Τασιόπουλου, στο οποίο βρίσκεται ανάμεσα στους συγγραφείς του τόπου της. Είναι το μικρότερο ηλικιακά μέλος του Ομίλου Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων. Συμμετείχε στον ανοιχτό κύκλο ποίησης που διοργάνωσαν οι "Χρόνος εκδόσεις". Παρουσίασε την ποιητική της συλλογή "Επιλογές και λάθη" στο φιλανθρωπικό gala "Solar Insanity- A blooming mess and guests". Σήμερα, είναι φοιτήτρια του ΤΕΙ Ηρακλείου Κρήτης και σπουδάζει κοινωνική εργασία. Είναι εθελόντρια στο εθελοντικό Σωματείο "Είμαι Ακόμα Παιδί", ένα δίκτυο εθελοντών για την κοινωνικοποίηση και εξωστρέφεια των παιδιών σε Ορφανοτροφεία και Ιδρύματα. Κατά το πρώτο έτος της φοίτησής της στη σχολή, άρχισε να ανακαλύπτει τη μαγεία του θεάτρου συμμετέχοντας στη θεατρική παράσταση της θεατρικής ομάδας του ΤΕΙ Ηρακλείου. 
Είναι κάτοχος του πιστοποιητικού γλωσσομάθειας Αγγλικών επιπέδου C1. Το «Επιλογές και λάθη» βρίσκεται στο βιβλιοπωλείο «ΒΙΒΛΙΟΑΓΟΡΑ» του Σπύρου Μπέτση στην Λαμία. Αυτήν την περίοδο, ετοιμάζει την δεύτερη ποιητική της συλλογή, η οποία θα εκδοθεί μέσα στα επόμενα χρόνια.







*     *     *


ΑΝ ΘΕΣ ΚΑΙ ΣΥ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ: 

ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ

ΚΑΙ ΣΤΗΝ 

ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΧΡΟΝΩΝ 

ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ

ΠΑΤΗΣΕ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μανιφέστο