Ο «ΚΕΦΑΛΟΣ - Το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς» έχει ξεκινήσει μία νέα δράση με τίτλο: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ» και προσκαλεί όλους τους Λογοτέχνες, Ποιητές και Συγγραφείς να συμμετάσχουν σ' αυτήν (ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ έως 31/3/2019). Σκοπός της εν λόγω δράσης είναι η προβολή μέσω αφιερωμάτων και συνεντεύξεων των σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών, Ποιητών και Συγγραφέων, είτε έχουν εκδώσει κάποιο βιβλίο είτε όχι και η δημιουργία του πρώτου τόμου της «Ηλεκτρονικής Εγκυκλοπαίδειας των Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών», η οποία θα συσταθεί σε μία ανεξάρτητη ιστοσελίδα με τη μορφή ηλεκτρονικών τόμων και την έκδοση δωρεάν e-book.
Στη σημερινή μας παρουσίαση στα πλαίσια της δράσης: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ», θα σας παρουσιάσουμε τη Λογοτέχνιδα, την κ. Γεωργία Μαντζαγρή, η οποία συμμετέχει στην «Εγκυκλοπαίδεια Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών» και απάντησε στις ερωτήσεις του Δημοσιογράφου, Λογοτέχνη και Εκδότη του Περιοδικού Κέφαλος, κ. Πλούταρχου Πάστρα, για το λογοτεχνικό της έργο, τα βιβλία και τη λογοτεχνία.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΑΝΤΖΑΓΡΗ
1. Αν έπρεπε να δώσετε έναν ορισμό για τη λογοτεχνία, ποιος θα ήταν αυτός;
Είναι ένα εκφραστικό μέσο, που ξεκλειδώνει το λόγο, απελευθερώνει την συνείδηση και εξυψώνει τον άνθρωπο.
2. Τι μπορεί να προσφέρει η λογοτεχνία στο σύγχρονο άνθρωπο;
Χρονολογικό περιδιάβημα μέσα από τις εικόνες και τις έννοιες των γραπτών του κάθε συγγραφέα, αφύπνιση, προβληματισμό και προπαντώς συνέχεια στη βαθμίδα του πολιτισμού με το προσωπικό στίγμα του καθενός.
3. Η ποίηση στις ημέρες μας δεν έχει τη θέση που κατείχε παλαιότερα. Για ποιο λόγο πιστεύετε πως συμβαίνει αυτό και πως θεωρείτε ότι θα είναι το μέλλον της;
Είναι η λεπτή ισορροπία μεταξύ ύλης και πνεύματος. Συγκεκριμένα, όταν η απόκτηση όλο και περισσοτέρων υλικών αγαθών διαβρώνει την έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου να εκφραστεί, μοιραία τον κάνει έρμαιο των αναγκών του προωθούμενου καταναλωτισμού. Γεγονός που τον αποπροσανατολίζει από τον στοχασμό και την τέρψη του πνεύματος.
Το μέλλον της ποίησης για τις επόμενες γενιές βαρύνει κυρίως εμάς τους μεγαλύτερους και κυρίως τους γονείς και τους δασκάλους,. Η παιδεία, η αρετή και η ειληκρίνεια ειναι οι ορίζουσες που θα πρέπει να κινούνται τα παιδιά, σε συνδιασμό με την ελεγχόμενη αποδοχή - χρήση και όχι την δαιμονοποίηση των μέσων κοιν. δικτύωσης. Η γνωριμία επίσης με τη λαϊκή παράδοση, την πολιτισμική οικουμενικότητα, την αλληλεγγύη των λαών είναι πηγές ειλικρινούς έμπνευσης, σε πράγματι δύσκολους καιρούς.
Το μέλλον της ποίησης για τις επόμενες γενιές βαρύνει κυρίως εμάς τους μεγαλύτερους και κυρίως τους γονείς και τους δασκάλους,. Η παιδεία, η αρετή και η ειληκρίνεια ειναι οι ορίζουσες που θα πρέπει να κινούνται τα παιδιά, σε συνδιασμό με την ελεγχόμενη αποδοχή - χρήση και όχι την δαιμονοποίηση των μέσων κοιν. δικτύωσης. Η γνωριμία επίσης με τη λαϊκή παράδοση, την πολιτισμική οικουμενικότητα, την αλληλεγγύη των λαών είναι πηγές ειλικρινούς έμπνευσης, σε πράγματι δύσκολους καιρούς.
4. Και τώρα μία δύσκολη ερώτηση. Τι σημαίνει για σας ποίηση;
Εσωτερική παρόρμηση; προύπαρξη ψυχικής ανάγκης; λύτρωση; διέξοδος; βιώματα ψυχικής αναταραχής; απροσδιόριστη διαίσθηση; κάτι απ' όλα ίσως και όλα.
5. Πότε ξεκινήσατε ν’ ασχολείστε με την τέχνη του λόγου και ποιος ήταν ο λόγος που σας παρότρυνε;
Ο πόλεμος και ο διαρκής αγώνας επιβίωσης, από το 2005, με το τέρας που λέγεται καρκίνος του μαστού και των λεμφαδένων, ήταν η απαρχή της λυτρωτικής μου σχέσης με την ποίηση. Αρχικά η ανάγνωση και η μελέτη και μετά η προσωπική έκφραση.
6. Γιατί γράφετε;
Ο επαναπροσδιορισμός των αξιών και η επανεκτίμηση της ίδιας της ζωής, μου δημιούργησαν την ανάγκη της έκφρασης ως μέσον επικοινωνίας με τη μεταφυσική ομορφιά. Τώρα πιά είναι κάτι σαν οξυγόνο, αλλά κι ένα είδος “εγρήγορσης” για την αποφυγή της παγίδας του δεδομένου.
7. Ποια είναι η πηγή της έμπνευσής σας;
Είναι κάτι απροσδιόριστο που με οδηγεί, να συνομιλήσω κυρίως με τη φύση ως παιδί της επαρχίας, αλλά και με τις ανθρώπινες εκφράσεις της γλώσσας του σώματος, αυτής που δεν υπακούει σε κανόνες.
8. Με ποιο λογοτεχνικό είδος ασχολείστε περισσότερο;
Κυρίως με την ποίηση.
9. Μιλήστε μας για το λογοτεχνικό σας έργο.
Κάθε μου έργο είναι κι ένα κομμάτι της ζωή μου. Νοιώθω πολύ τυχερό πλάσμα που μπόρεσα, έστω και κάτω απ' αυτές τις δύσκολες συνθήκες, να εκφραστώ μέσα από την ποίηση. Πιστεύω κι εγώ αυτό που λέγεται, ότι αν δεν πονέσεις βαθιά μέσα σου εύκολα δεν απελευθερώνεσαι.
από τον πρόλογο της μελοποιημένης έκδοσης
Λένε πως όταν κάποιος συμφιλιώνεται με τις πληγές του, η ψυχή του φωτίζεται, αποζητά την πνευματικότητα και βιώνει την προσωπική του κάθαρση. Προσπερνά κάθε τι το επιτηδευμένο και αυτό που τον αυτοπροσδιορίζει, είναι να δίνει νόημα στη ζωή του.....
Το διπλό CD με αντίστοιχο βιβλίο με τους στίχους εικονογραφημένους με πίνακες ζωγράφων της Θεσ/νικης, περιλαμβάνει 16 μουσικές μελωδικές γραμμές, όπως τις αποκαλεί ο συνθέτης Θανάσης Τσάκλης και συμπληρώνει : εμπνεύστηκαν από τον υπέροχο εικονογραφικό λόγο που μου χαρίστηκε απλόχερα και με τόση αγάπη και εμπιστοσύνη από την Γεωργία. Ξεπήδησαν με υπέρτατο αυθορμητισμό, χωρίς φόβο και γι΄ αυτό… με «άγνοια κινδύνου», από το βάθος των σωρευμένων μουσικών ακουσμάτων αρκετών χρόνων και τόσο διαφορετικών ειδών μουσικής....
Αυτό είναι το ταξίδι στη ζωή που με ξαναφώναξε.
10. Πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο - CD που έχει τίτλο: «Με το βλέμμα στο φως»
Λένε πως όταν κάποιος συμφιλιώνεται με τις πληγές του, η ψυχή του φωτίζεται, αποζητά την πνευματικότητα και βιώνει την προσωπική του κάθαρση. Προσπερνά κάθε τι το επιτηδευμένο και αυτό που τον αυτοπροσδιορίζει, είναι να δίνει νόημα στη ζωή του.....
Το διπλό CD με αντίστοιχο βιβλίο με τους στίχους εικονογραφημένους με πίνακες ζωγράφων της Θεσ/νικης, περιλαμβάνει 16 μουσικές μελωδικές γραμμές, όπως τις αποκαλεί ο συνθέτης Θανάσης Τσάκλης και συμπληρώνει : εμπνεύστηκαν από τον υπέροχο εικονογραφικό λόγο που μου χαρίστηκε απλόχερα και με τόση αγάπη και εμπιστοσύνη από την Γεωργία. Ξεπήδησαν με υπέρτατο αυθορμητισμό, χωρίς φόβο και γι΄ αυτό… με «άγνοια κινδύνου», από το βάθος των σωρευμένων μουσικών ακουσμάτων αρκετών χρόνων και τόσο διαφορετικών ειδών μουσικής....
Αυτό είναι το ταξίδι στη ζωή που με ξαναφώναξε.
11. Ποια είναι η αγαπημένη σας ώρα μέσα στην ημέρα που κάθεστε και γράφετε;
Δεν θα μπορούσα να προσδιορίσω μια συγκεκριμένη ώρα. Σίγουρα μετά από κάποια έντονα συναισθήματα, αλλά και από μια εσωτερική παρόρμηση, όπως προείπα, που ζητάει να εκκολαφθεί. Απρόσκλητη και ανυπόμονη έτοιμη να σ' εγκαταλείψει, αν δεν της κάνεις το χατήρι να την καταγράψεις.
12. Πως είναι η ζωή ενός λογοτέχνη στα χρόνια της κρίσης;
Αν εννοείτε από οικονομικής πλευράς πιστεύω αρκετά δύσκολή, άλλωστε έτσι ήταν πάντα. Οι περισσότεροι λογοτέχνες εν ζωή, ήταν συνήθως παρεξηγημένοι, γιατί συνήθως άγγιζαν πτυχές της ανθρώπινης ψυχής όχι τόσο φανερές. Το ζητούμενο όμως για μένα είναι, ν΄αποτυπώνεις τις σκέψεις σου με αγάπη και σεβασμό πρώτα στον εαυτό σου και είμαι σίγουρη, ότι οι κυματισμοί σου θα λειάνουν τ' αδιέξοδα.
13. Πως θα χαρακτηρίζατε τη λογοτεχνική παραγωγή σήμερα;
14. Ποιο θεωρείτε πως είναι το μυστικό της επιτυχίας ενός Best Seller;
Το Best Seller για μένα έχει δύο όψεις. Η μία είναι η διαισθητικότητα του συγγραφέα ν' αγγίξει το παλμό του κοινού ανεπιτήδευτα και να καταθέσει την ψυχή του και η άλλη είναι η κατευθυνόμενη προώθηση μέσω της διαφήμιση και ο μιμητισμός. Υπάρχει βέβαια και η ιδανική περίπτωση, που είναι ο συνδυασμός και των δύο.
15. Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε;
Τη μυρωδιά του βιβλίου, το ξεφύλλισμα στα ράφια του βιβλιοπωλείου δεν θα τ' άλλαζα με τίποτα, όμως και η προσαρμογή στις προκλήσεις της τεχνολογίας είναι αναπόφευκτη.
16. Ποια συμβουλή θα δίνατε σ’ ένα νέο λογοτέχνη;
Ν' αφουγκράζεται το κάθε τι, που τον εμπνέει, με την καρδιά του και να το εκφράζει με την ψυχή του χωρίς εκπτώσεις.
17. Τώρα ας περάσουμε στην πλευρά του αναγνώστη. Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διαβάσατε;
Ευγένιος Ονέγκιν του Αλεξαντρ Πούσκιν. Είναι ένα έμμετρο αφήγημα, που μεταφέρει τον αναγνώστη στην καθημερινότητα της ρώσικης αριστοκρατίας του 19ου αιώνα. Είναι αρκετά περιγραφικό, με πολλές εναλλαγές κωμικού και τραγικού, μελαγχολίας και κεφιού, στοχασμού και κοινής λογικής, θα έλεγα αυτοσαρκασμού και παρορμητικών αντιδράσεων μπερδεμένου ψυχισμού. Ενα έργο σταθμός στην παγκόσμια λογοτεχνία που ολοκληρώθηκε σε οκτώ χρόνια.
18. Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;
Αυτός που άλλαξε και καθόρισε, κατα κάποιο τρόπο, τη σκέψη μου κατά τη διάρκεια της νοσηλείας μου και μετά, ήταν ο Κ. Καβάφης. Παρ' όλο που χλευάστηκε όσο κανένας άλλος, στα ποιηματά του βρήκα πτυχές του χαρακτήρα μου, βρήκα απαντήσεις στους προβληματισμούς μου, στις απορίες μου και ξεπέρασα φόβους και taboo, που αποδυνάμωναν τη σκέψη μου. Τα κεριά, τα τείχη, η Δυνάμωσις είναι μερικά από τ' αγαπημένα μου ποιήματα.
Άλλοι συγγραφείς είναι η Διδώ Σωτηρίου, η Αλκυώνη Παπαδάκη, οΤσινγκιζ Αϊτματοβ, ο Χέρμαν Εσσε, ο Τζων Σταϊμπεκ κ.α.
Άλλοι συγγραφείς είναι η Διδώ Σωτηρίου, η Αλκυώνη Παπαδάκη, οΤσινγκιζ Αϊτματοβ, ο Χέρμαν Εσσε, ο Τζων Σταϊμπεκ κ.α.
19. Ποια είναι τ’ αγαπημένα σας βιβλία;
Τ' άπαντα του Καβάφη, το Μονόγραμμα του Ελύτη, ποίηση Μαρίας Πολυδούρη, Τα σταφίλια της οργής, ο λύκος της στέππας κ.α.
20. Τελευταία ερώτηση. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια στο χώρο της λογοτεχνίας;
Ανήκω στη γενιά που άκουγε πολύ ραδιόφωνο, μία εκπομπή της αείμνηστης Μαρίας Ρεζάν είχε τίτλο “Ετσι χωρίς πρόγραμμα”, έτσι κι εγώ, ότι “κυοφορείται” μέσα μου, θέλω να γεννιέται από μόνο του. Εύχομαι να μην στερέψει και με τη σειρά μου, να το αφιερώνω στους συνανθρώπους μου πάντα με ειλικρίνεια και σεβασμό.
Σας ευχαριστώ
Σας ευχαριστώ
* * *
Τι είσαι;
(ποίημα της Γεωργίας Μαντζαγρή)
Ένα αστροκατρακύλισμα σε κάποιο γαλαξία
μια αναλαμπή στο απρόσμετρο αύριο
ένας πηγαιμός γεμάτος σταυροδρόμια
μια αιωρούμενη αγωνία για τη βουή της θάλασσας
Της θαλασσάς σου, από ‘κει που αγναντεύεις
τις μικρές φώκιες να κρύβονται στις φωλιές τους,
τα’ ασημένια αφρόψαρα να στροβιλίζονται
στην περιστροφή της επιβίωσής τους
Ένας οδοιπόρος αέρας, που φυσάει στο πρόσωπο
της θύμησης του νεανικού σου έρωτα.
Αυτό είσαι και μέσα σου η ζωή,
σαν τη νύμφη του μεταξοσκώληκα
που ζητάει να μετουσιωθεί,
σαν τον πολύποδα του κοραλλιού
που απελευθερώνει τους γαμέτες
την αυγουστιάτικη πανσέληνο.
Περνάει από ερημιές και σου φωνάζει
ζήσε το αδύνατο, άλλαξε την έννοια του,
γιατί κι αυτό είναι ένας μύθος πλαστής ισορρόπησης
δεμένος στο κατάρτι του φόβου.
Στα βότσαλα
(ποίημα της Γεωργίας Μαντζαγρή)
...Και τα βότσαλα άκουσαν τη δόνηση της ψυχής μου
ζωγράφισαν σ' ένα πέλμα, λευκό μουσαμά,
τιτιβίσματα και φωνές από σκαρίδια της άμμου,
αυτής που χαϊδολογιέται κι αγκιστρώνεται.
Θερμοί εραστές, συνωμότες του ήλιου κ της θάλασσας,
ρίγος του ανεξήγητου της γης, που σιγά σιγά
βολιδοσκοπεί, μουδιάζει τη σάρκα και εξαφανίζει
τον αποπροσανατολισμό από της φύσης το κάλεσμα.
Πέλματα χωμένα στη φρεσκοπλυμένη ακτή,
παλάμες καθρέφτες τ' ουρανού, βωμοί της θύμησης,
λόγια απόκρυφα, περάσματα του μνημονικού,
φικια και όστρακα βαθιά στο δέρμα, διεγήρουν το νου.
Σπορά της φαντασίας βυθίζεται και ανεβαίνει
στα ευρύχωρα όνειρα της αγκιστρωμένης άμμου,
μέσα στον ατέρμονο χρόνο, ένας κοντινός παράδεισος
χτίζεται, εκεί που σ' ακουν τα κύματα να το λες.
Αφημένο σκαρί
(ποίημα της Γεωργίας Μαντζαγρή)
αφημένο σκαρί στο φρύδι του γιαλού,
στέκεται ασάλευτο παρέα με τα’ αστέρια
και τις νυχτιές ακούραστο μαζί τους κουβεντιάζει.
Στη πρύμνη η γοργόνα του ψάχνει τα μαλλιά της
και τ’ ασημί της φόρεμα, που έπαψε να γυαλίζει.
Πάει καιρός που τα’ λουζε στης αλμύρας τα ταξίδια
και το κορμί της λίκνιζε στου κύματου το χάδι.
Σε βλέπω χαμογελαστό κι ας είσαι αφημένο
δεν κλαις, δεν είσαι βλοσυρό τ΄ όμορφα δεν ζηλεύεις
Τα μάτια μου χορτάσανε θάλασσα κι αλμύρα
και η ψυχή μου ταξίδεψε ως την καρδιά τ’ απείρου.
Οι αισθήσεις μου γαλήνεψαν, γευτήκανε τα μύρια
και το σκαρί μου γλέντησε τις φουρτούνες του σιρόκου
Όμως δε σ’ απολείπουνε τα ταξίδια κι αυτές σου οι αναμνήσεις;
δε είσαι πια τίποτα, παρά ένας σωρός σπασμένα αποκαΐδια.
Εδώ τ’ αγόρια του γιαλού ερωτεύονται ξυπόλητα κορίτσια,
της νιότης τους την έξαψη στις αποσκιές μου σμίγουν,
με τα’ αποκαΐδια μου εγώ, φωτίζω τα’ όνειρα τους
και διώχνω τους περαστικούς, το χρόνο τους μη βιάσουν.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΜΑΝΤΖΑΓΡΗ
Γεννήθηκε στο Στεφάνι Κορινθίας 9/11/1960 και αποφοίτησε από το Λύκειο Χιλιομοδίου. Τελείωσε το τμήμα προγραμματιστών Η/Υ του Ελληνικού Κέντρου Παραγωγικότητας και εργάστηκε μέχρι το 2011 στο Τμήμα Χαρτογραφήσεων του ΙΓΜΕ Θεσσαλλονίκης (Ινστιτούτο Γεωλογικών κ Μεταλλευτικών Ερευνων) με ειδικότητα στα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (G.I.S.).
Αφορμή της ποιητικής έκφρασης αποτέλεσε, η περιπέτεια της υγείας της και ο αγώνας κατά του καρκίνου από το 2005 και μετά. Τα γραπτά της μελοποιήθηκαν και αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο με τίτλο “Με το βλέμμα στο Φως” με πολύ σεβασμό και ευαισθησία από το συνθέτη και συνχορωδό Θανάση Τσάκλη. Μερικά από τα λόγια του προλόγου της, φανερώνουν τη δύναμη της ψυχής που κρύβει μέσα του ο άνθρωπος : “Λένε πως όταν κάποιος συμφιλιώνεται με τις πληγές του, η ψυχή του φωτίζεται, αποζητά την πνευματικότητα και βιώνει την προσωπική του κάθαρση. Προσπερνά κάθε τι το επιτηδευμένο και αυτό που τον αυτοπροσδιορίζει, είναι να δίνει νόημα στη ζωή του”.
Είναι μέλος πολιτιστικών και χορευτικών συλλόγων και έχει λάβει μέρος σε παραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ως μέλος επίσης χορωδίας, έχει συμπράξει με γάλλους καλλιτέχνες με αφιέρωμα στη μουσική της Μεσογείου, αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Σε εκδήλωση μουσικής και χορού του Χορευτικού Ομίλου Θεσσαλονίκης (Χ.Ο.Θ) σε συνεργασία με το Τμήμα Πολιτισμού του Δήμου Καλαμαριάς απαγγέλθηκαν ποιήματά της με θεματολογία παρμένη από τον κύκλο της ζωής.
Στα πολιτιστικά δρώμενα της ιδιαίτερης πατρίδας της, έλαβε μέρος ως χορωδός στις εκδηλώσεις “Εσπέρου Μελωδίες” με αφιερώματα στις μουσικές του Μ. Χατζιδάκι και Μ. Θεοδωράκη, όπου είχε και την επιμέλεια της χορωδίας και των κειμένων. Απαγγέλθηκαν και εκεί ποιήματά της, καθώς και στα θεατρικά δρώμενα του συλλόγου στις “Ιστορίες της βρύσης”.
Στόχος είναι, πέρα από τη δική της πληρότητα η ελάχιστη συμβολή μετάδοσης στις επόμενες γενιές, αλλά και στις γενιές που ίσως είχαν υποτιμήσει ή δεν βοήθησαν οι συνθήκες, να γνωρίσουν, αυτό τον προνομιακό τρόπο της πνευματικής έκφρασης την ποίηση, αλλά και την λαϊκή παράδοση σε συνδυασμό με τη σωματική έκφραση, το χορό, κάτι που αποτύπωσε με το μοναδικό του τρόπο ο αγαπημένος ποιητής Καβάφης: “όταν χορεύεις γράφεις στη γη αυτά που θέλει να πει η ψυχή σου”.
* * *
Αφορμή της ποιητικής έκφρασης αποτέλεσε, η περιπέτεια της υγείας της και ο αγώνας κατά του καρκίνου από το 2005 και μετά. Τα γραπτά της μελοποιήθηκαν και αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο με τίτλο “Με το βλέμμα στο Φως” με πολύ σεβασμό και ευαισθησία από το συνθέτη και συνχορωδό Θανάση Τσάκλη. Μερικά από τα λόγια του προλόγου της, φανερώνουν τη δύναμη της ψυχής που κρύβει μέσα του ο άνθρωπος : “Λένε πως όταν κάποιος συμφιλιώνεται με τις πληγές του, η ψυχή του φωτίζεται, αποζητά την πνευματικότητα και βιώνει την προσωπική του κάθαρση. Προσπερνά κάθε τι το επιτηδευμένο και αυτό που τον αυτοπροσδιορίζει, είναι να δίνει νόημα στη ζωή του”.
Είναι μέλος πολιτιστικών και χορευτικών συλλόγων και έχει λάβει μέρος σε παραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ως μέλος επίσης χορωδίας, έχει συμπράξει με γάλλους καλλιτέχνες με αφιέρωμα στη μουσική της Μεσογείου, αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Σε εκδήλωση μουσικής και χορού του Χορευτικού Ομίλου Θεσσαλονίκης (Χ.Ο.Θ) σε συνεργασία με το Τμήμα Πολιτισμού του Δήμου Καλαμαριάς απαγγέλθηκαν ποιήματά της με θεματολογία παρμένη από τον κύκλο της ζωής.
Στα πολιτιστικά δρώμενα της ιδιαίτερης πατρίδας της, έλαβε μέρος ως χορωδός στις εκδηλώσεις “Εσπέρου Μελωδίες” με αφιερώματα στις μουσικές του Μ. Χατζιδάκι και Μ. Θεοδωράκη, όπου είχε και την επιμέλεια της χορωδίας και των κειμένων. Απαγγέλθηκαν και εκεί ποιήματά της, καθώς και στα θεατρικά δρώμενα του συλλόγου στις “Ιστορίες της βρύσης”.
Στόχος είναι, πέρα από τη δική της πληρότητα η ελάχιστη συμβολή μετάδοσης στις επόμενες γενιές, αλλά και στις γενιές που ίσως είχαν υποτιμήσει ή δεν βοήθησαν οι συνθήκες, να γνωρίσουν, αυτό τον προνομιακό τρόπο της πνευματικής έκφρασης την ποίηση, αλλά και την λαϊκή παράδοση σε συνδυασμό με τη σωματική έκφραση, το χορό, κάτι που αποτύπωσε με το μοναδικό του τρόπο ο αγαπημένος ποιητής Καβάφης: “όταν χορεύεις γράφεις στη γη αυτά που θέλει να πει η ψυχή σου”.
* * *
ΑΝ ΘΕΣ ΚΑΙ ΣΥ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ:
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ
ΚΑΙ ΣΤΗΝ
ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΧΡΟΝΩΝ
ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ
ΠΑΤΗΣΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου