Ο «ΚΕΦΑΛΟΣ - Το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς» έχει ξεκινήσει μία νέα δράση με τίτλο: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ» και προσκαλεί όλους τους Λογοτέχνες, Ποιητές και Συγγραφείς να συμμετάσχουν σ' αυτήν (ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ έως 31/3/2019). Σκοπός της εν λόγω δράσης είναι η προβολή μέσω αφιερωμάτων και συνεντεύξεων των σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών, Ποιητών και Συγγραφέων, είτε έχουν εκδώσει κάποιο βιβλίο είτε όχι και η δημιουργία του πρώτου τόμου της «Ηλεκτρονικής Εγκυκλοπαίδειας των Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών», η οποία θα συσταθεί σε μία ανεξάρτητη ιστοσελίδα με τη μορφή ηλεκτρονικών τόμων και την έκδοση δωρεάν e-book.
Στη σημερινή μας παρουσίαση στα πλαίσια της δράσης: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ», θα σας παρουσιάσουμε τον λογοτέχνη, Γιώργο Μπίμη, ο οποίος συμμετέχει στην ««Εγκυκλοπαίδεια Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών» και απάντησε στις ερωτήσεις του Δημοσιογράφου, Λογοτέχνη και Εκδότη του Περιοδικού Κέφαλος, κ. Πλούταρχου Πάστρα, για το λογοτεχνικό του έργο, τα βιβλία και τη λογοτεχνία.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΜΠΙΜΗ
1. Αν έπρεπε να δώσετε έναν ορισμό για τη λογοτεχνία, ποιος θα ήταν αυτός;
Η λογοτεχνία κι η καλλιτεχνία γενικότερα είναι μορφή ή μορφές έκφρασης της κοινωνικής συνείδησης των δημιουργών. Οι δημιουργοί δανείζονται στοιχεία από τον κόσμο της δημιουργίας, τα μεταπλάθουν και τα μετασχηματίζουν με τη δύναμη της τέχνης για να μπορέσουν να τα μεταδώσει αισθητικά ως πρωτότυπες και πρωτοποριακές αλήθειες στους άλλους συνανθρώπους τους. (‘’Η τέχνη είναι ένα ωραίο ψέμα που στοχεύει όμως να μας μάθει μια σπουδαία αλήθεια’’. Πικάσο).
2. Τι μπορεί να προσφέρει η Λογοτεχνία στο σύγχρονο άνθρωπο;
2. Τι μπορεί να προσφέρει η Λογοτεχνία στο σύγχρονο άνθρωπο;
Η ποιοτική κι αυθεντική λογοτεχνία, ως φορέας αλήθειας, μας προσφέρει ουσιαστική κι αντικειμενική γνώση κι επομένως μας ενισχύει σημαντικά για να κατανοήσουμε την αντικειμενική πραγματικότητας. Επιπλέον, δημιουργεί προϋποθέσεις ενδοσκόπησης, διαλογισμού, περίσκεψης και προσήλωσης στις υψηλές αξίες της κοινωνικής ζωής, συμβάλλει για την ουσιαστική μάθηση και την απόκτηση ξεχωριστών εμπειριών, υποστηρίζει ενσυνείδητα τη σκέψη για αισιοδοξία και δημιουργικότητα κι εξάπτει το πνεύμα και τη φαντασία για γόνιμο προβληματισμό… Η γνήσια λογοτεχνία θέτει υψηλούς στόχους για τη βελτίωση των αρετών του ανθρώπου, για τον εξανθρωπισμό του, για να ενεργοποιηθεί εντέλει ο απλός πολίτης και να διεκδικήσει μια κοινωνία που θα εγγυάται και θα διασφαλίζει τη δημοκρατία, την κοινωνική ισότητα και την ελευθερία όλων των πολιτών… Η λογοτεχνία δημιουργεί οραματισμό, ελπίδα και προοπτική, άρα αναζωογονεί κι ενδυναμώνει το στοχασμό και την άγια βούληση των ανθρώπων. Παράλληλα προσφέρει αισθητική απόλαυση, εμπλουτίζει το λεξιλόγιο και τα μέσα έκφρασης διατηρώντας ζωντανή κι ενεργή τη γλώσσα κάθε κοινωνικής ή εθνοτικής ομάδας…
3. Η ποίηση στις ημέρες μας δεν έχει τη θέση που κατείχε παλαιότερα. Για ποιο λόγο πιστεύετε πως συμβαίνει αυτό και πως θεωρείτε ότι θα είναι το μέλλον της;
Η οικονομική κρίση που μαστίζει τον κόσμο, είναι ταυτόχρονα κοινωνική, πολιτική και πνευματική. Πρόκειται για μια γενική κρίση των αξιών που σαφώς επηρεάζει και την τέχνη. Η κρίση καλλιεργεί τη σύγχυση, την απελπισία, την απογοήτευση, στοιχεία κρίσιμα που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ατομικής συνείδησης. Αν ο άνθρωπος δεν αγαπήσει και δε μεριμνήσει για τον κόσμο της δημιουργίας και για τις πραγματικές του ανάγκες, δε θα μπορέσει ποτέ να ειρηνεύσει το νου του για να δυνηθεί να καλλιεργήσει αποδοτικά τη γόνιμο χώμα της υπέροχης ψυχής του. Ο άνθρωπος πρέπει να δοξάσει τον άνθρωπο και τη ζωή για να βρει τη σωτηρία, την απελευθέρωση και τη λύτρωση μέσα του. Το πληγωμένο μας εγώ, οι αποπλανημένες αγάπες, τα ψυχικά αδιέξοδα και τα θλιμμένα δειλινά πρέπει να πάψουν να λειτουργούν ως πεδία έμπνευσης των δημιουργών. Οι γνήσιοι καλλιτέχνες πρέπει να κοιτάξουν κατάματα τον ήλιο για να καταγράψουν τη δικαιοσύνη και το μεγαλείο του φωτός. Πρέπει οι δημιουργοί να μιλήσουν για τις αιτίες της κακοδαιμονίας που μαστίζει τη γη και να αποκαλύψουν τις πραγματικές αλήθειες της ζωής. Γιατί το μέλλον της τέχνης δεν είναι στη μοναξιά και στην εγκατάλειψη αλλά στην ιερή σύναξη των ανθρώπινων ψυχών που πάσχουν και δεινοπαθούν πάνω στο ανάλγητο χώμα… Είμαστε πλέον στην κρίσιμη ώρα όπου οι προικισμένοι κι οι χαρισματικοί άνθρωποι πρέπει να σημάνουν το προσκλητήριο που θα σμίξει τις καρδιές των θεών, των ανθρώπων και των άστρων… Εμείς, οι δόκιμοι ποιητές, πρέπει να δώσουμε τη μάχη για να καλύψουμε την απόσταση που μας χωρίζει από τον Παπαδιαμάντη, το Ρίτσο, το Βάρναλη, τον Ελύτη και τόσους άλλους σπουδαίους δημιουργούς. Πρέπει να επικεντρωθούμε στην ουσία των πραγμάτων, για να κατοπτεύσουμε το αόρατο, για να χαράξουμε ένα αχορτάριαστο μονοπάτι, για να πορευτεί η καλλιτεχνία ελεύθερη, ανεμπόδιστη κι ακηδεμόνευτη…
4. Και τώρα μία δύσκολη ερώτηση. Τι σημαίνει για σας ποίηση;
Η ποίηση είναι μια παλιά υπόθεση, τόσο παλιά όσο κι ο άνθρωπος. Έρχεται μέσα από τους αιώνες γιατί εκφράζει μια αναγκαιότητα. Ο άνθρωπος ως οντότητα είναι δισυπόστατος αφού αποτελείται από ύλη κι από πνεύμα. Κι όπως αισθάνεται σύντονα την ανάγκη να ικανοποιήσει το βασικό ένστικτο της αυτοσυντήρησης, έτσι θα πρέπει να συνειδητοποιήσει και την επιτακτική ανάγκη να θρέψει την ψυχή και το πνεύμα του. Η ποίηση κι η τέχνη γενικότερα είναι η τροφή του πνεύματος και της ψυχής. Με την τέχνη ο άνθρωπος εκφράζει τους μύχιους πόθους της ψυχής του, με την τέχνη ο θνητός αγγίζει τ’ απέραντα διαστήματα και τους άσωστους ουρανούς, με την τέχνη η ύπαρξη κερδίζει την αιωνιότητα και την αθανασία που της ανήκει…
5. Πότε ξεκινήσατε ν’ ασχολείστε με την τέχνη του λόγου και ποιος ήταν ο λόγος που σας παρότρυνε;
Από την παιδική μου ηλικία η ποίηση ασκούσε μια αλλιώτικη γοητεία στον ψυχικό μου κόσμο κι από την εφηβική μου ηλικία άρχισα κι εγώ να γράφω τα πρώτα μου ποιήματα. Όμως, λόγω της δεινής οικονομικής θέσης των γονιών μου, έπρεπε να σπουδάζω και να δουλεύω παράλληλα από πολύ νωρίς. Ο ελεύθερος χρόνος μου ήταν πάντα λιγοστός κι αυτό το γεγονός δε μου άφηνε περιθώρια να δουλέψω σοβαρά πάνω στην τέχνη για να νιώσω πως έκανα κάτι σπουδαίο, κάτι σημαντικό. Διάβαζα όμως όσο μπορούσα περισσότερο προσδοκώντας να μου δώσει κάποτε μια ευκαιρία η ζωή. Κι η ευκαιρία μου δόθηκε πριν τέσσερα χρόνια περίπου όταν συνταξιοδοτήθηκα από το χώρο της εκπαίδευσης. Έκτοτε εργάζομαι συστηματικά και έχω (νομίζω) δημιουργήσει ένα σημαντικό έργο…
6. Γιατί γράφετε;
Η δύσκολη ζωή, ο ανήλεος αγώνας για την επιβίωση αλλά και η φύση της δουλειάς μου ως εκπαιδευτικός, μου έδωσαν γνώσεις αλλά και εμπειρίες ιδιαίτερες κι αξιοσημείωτες. Μέσα μου ακούω χιλιάδες ήχους και φωνές και βλέπω παράλληλα μυριάδες χρώματα, εξαίσιες μορφές και λογιών – λογιών σχήματα. Όλες αυτές οι εικόνες που συσσώρευσα υπομονετικά και καρτερικά από το ταξίδι της ζωής μου έχουν γίνει αισθήσεις, παραστάσεις και συνείδηση. Λιμπίζομαι λοιπόν να ζήσω γιατί έχω τόσα πολλά πράγματα να διηγηθώ, εμπειρίες και βιώματα που βγήκαν μέσα από μια σκληρή, επίμοχθη κι επίπονη διαδρομή… Νομίζω ότι έχω ανακαλύψει μια αλήθεια, πολλές αλήθειες κι όλη τούτη την κατανόηση και την επίγνωση θέλω να την ανακοινώσω και να τη μοιραστώ οπωσδήποτε με όλους τους συνανθρώπους μου που διακατέχονται από καλή πρόθεση και από λεπτά αισθήματα… Κι είναι ταυτόχρονα αυτή η διαδικασία μια άσκηση πνευματική που τόσο πολλή την έχω ανάγκη. Άλλωστε, επιθυμώ διακαώς να παραμείνω δάσκαλος μέχρι την τελευταία στιγμή της ζωής μου…
7. Ποια είναι η πηγή της έμπνευσής σας;
Ο άνθρωπος, ο αγώνας του, οι ανάγκες κι οι προσδοκίες του. Πιστεύω στον άνθρωπο, στη μεγαλοσύνη του πνεύματός του και στην υπέροχη ψυχή του. Ο άνθρωπος είναι ο θεός της γης κι αυτός μπορεί, όταν το αποφασίσει, ν’ αλλάξει τούτο τον αιμάτινο κόσμο του πόνου και της οδύνης. Γιατί αυτή είναι η προσδοκία του σύμπαντος κι αυτή είναι η βούληση του απείρου. Τι θα ήταν άραγε το σύμπαν δίχως την κραυγή του ανθρώπου; Μια κορεσμένη, αθώρητη κι ανούσια ομορφιά… Τι θα ήταν η αιωνιότητα χωρίς τον ενδεδειγμένο χρόνο της ζωής; Μια απαθής, αδιάφορη και στείρα απεραντοσύνη… Όλα τα φεγγάρια κι όλα τ’ άστρα τ’ ουρανού για τον άνθρωπο ξαγρυπνούν τις νύχτες, γι’ αυτόν προσεύχονται και γι’ αυτόν αποκλειστικά φωτίζουν τη γη και το στερέωμα. Όμως ο άνθρωπος πρέπει να τον αλλάξει τούτο τον κόσμο της βίας, της αδικίας και της εκμετάλλευσης κι αυτό αποτελεί ευθύνη και των ποιητών. Ας εστιάσουμε λοιπόν την προσοχή μας στον παράγοντα άνθρωπο κι ας τον βοηθήσουμε στο βαθμό που μπορούμε για να ανακαλύψει την υπέρτατη ομορφιά, την αρμονία και τη συμμετρία της μητέρας φύσης που καθρεφτίζεται λαγαρή και ξάστερη μέσα στο ομιχλώδες τοπίο της άγιας του ψυχής…
8. Με ποιο λογοτεχνικό είδος ασχολείστε περισσότερο;
Ασχολούμαι με όλα τα είδη του λόγου γιατί πιστεύω πως όποιος έχει τη δυνατότητα να γράψει μπορεί κι αποδίδει το ίδιο καλά παντού.
9. Μιλήστε μας για το λογοτεχνικό σας έργο.
Εκτός από την ποίηση ασχολούμαι με τη στιχουργική, το θεατρικό λόγο, το διήγημα, το δοκίμιο και το μυθιστόρημα… Δημοσιεύω ποίηση και στίχους στον τοπικό τύπο ΒΟΙΩΤΙΚΗ ΩΡΑ (στη Λιβαδειά) και σε φιλολογικά περιοδικά όπως: ΄΄Βρυσούλες της Γνώσης΄΄ στο Σύδνεϋ της Αυστραλίας, ΄΄homo universalis΄΄, ΄΄αιολικά γράμματα΄΄, ΄΄ατέχνως, βιβλιοnet, fractal, Κέφαλος, ΄΄Κατιούσα΄΄ κ.α΄΄…
Έχω διακριθεί σε πολλούς Πανελλαδικούς και Παγκόσμιους Ποιητικούς Διαγωνισμούς, στην ποίηση, στο θεατρικό έργο, στο διήγημα και στο Δοκίμιο.
Στίχους μου έχουν μελοποιήσει, ο συνθέτης και τραγουδιστής Παντελής Θαλασσινός, η σολίστ κλασσικής κιθάρας Εύα Φάμπα κι ο συνθέτης και τραγουδιστής Αλέξανδρος Χατζηνικολιδάκης…
Έχω εκδώσει τέσσερις ποιητικές συλλογές που έχουν τίτλους:
"Μνήμες της πέτρας και της Σιωπής’’, ΄΄Τα Λυρικά΄΄, ΄΄ Ο Χρόνος κι οι Πληγές'' και ‘’το Χώμα και το αίμα’’.
Έχω εκδώσει επίσης το θεατρικό έργο με τίτλο: ‘’Σωκράτης, η ιδέα που νικά το θάνατο.’’ Έχω κάνει πολλές παρουσιάσεις των βιβλίων μου στην Αθήνα, στη Λιβαδειά και στη Σαλαμίνα. Είμαι τακτικός συνεργάτης στο ηλεκτρονικό περιοδικό ‘’κατιούσα’’. Ο Σύλλογος Συνταξιούχων του Δημοσίου Ν. Βοιωτίας έχει απονείμει τιμητική πλακέτα σε μένα για την προσφορά μου στα Γράμματα και στην Τέχνη…
Έχω διακριθεί σε πολλούς Πανελλαδικούς και Παγκόσμιους Ποιητικούς Διαγωνισμούς, στην ποίηση, στο θεατρικό έργο, στο διήγημα και στο Δοκίμιο.
Στίχους μου έχουν μελοποιήσει, ο συνθέτης και τραγουδιστής Παντελής Θαλασσινός, η σολίστ κλασσικής κιθάρας Εύα Φάμπα κι ο συνθέτης και τραγουδιστής Αλέξανδρος Χατζηνικολιδάκης…
Έχω εκδώσει τέσσερις ποιητικές συλλογές που έχουν τίτλους:
"Μνήμες της πέτρας και της Σιωπής’’, ΄΄Τα Λυρικά΄΄, ΄΄ Ο Χρόνος κι οι Πληγές'' και ‘’το Χώμα και το αίμα’’.
Έχω εκδώσει επίσης το θεατρικό έργο με τίτλο: ‘’Σωκράτης, η ιδέα που νικά το θάνατο.’’ Έχω κάνει πολλές παρουσιάσεις των βιβλίων μου στην Αθήνα, στη Λιβαδειά και στη Σαλαμίνα. Είμαι τακτικός συνεργάτης στο ηλεκτρονικό περιοδικό ‘’κατιούσα’’. Ο Σύλλογος Συνταξιούχων του Δημοσίου Ν. Βοιωτίας έχει απονείμει τιμητική πλακέτα σε μένα για την προσφορά μου στα Γράμματα και στην Τέχνη…
10. Πείτε μας λίγα λόγια για το τελευταίο σας βιβλίο που έχει τίτλο: «Σωκράτης, η ιδέα που νικά το θάνατο».
Το θεατρικό Έργο ‘’Σωκράτης, η ιδέα που νικά το θάνατο’’ αποτελείται από δυο Πράξεις και έξι πρόσωπα. Στην Πρώτη Πράξη συμμετέχουν τρία πρόσωπα: Ο Σωκράτης, ο Πλάτων και ο Αριστόδημος.
Το περιεχόμενο της μεταξύ τους συζήτησης αφορά το ζήτημα του Έρωτα με βάση τις απόψεις που διατυπώθηκαν στο Συμπόσιο του Πλάτωνα… Όπως είναι γνωστό, στο "Συμπόσιον" η φιλοσοφία παρουσιάζει ένα άλλο, διαφορετικό πρόσωπο… Ο Σωκράτης, μαζί με άλλους εκλεκτούς καλεσμένους του ποιητή Αγάθωνα, διερευνά το θέμα του Έρωτα αλλά μέσα κι από αυτή τη διαδικασία διαπιστώνεται η γενικότερη φιλοσοφική προσπάθεια για άσκηση, για κατανόηση και για εμπέδωση της γνώσης ακόμα και για γενικότερα ζητήματα της φιλοσοφίας… Σ’ αυτό το αρχαίο συμπόσιο λοιπόν, αναδεικνύονται μεθοδικά τα επιχειρήματα και τα εγκώμια για τον Έρωτα και φαίνεται έντονα το εκπληκτικό ταπεραμέντο του Πλάτωνα, που με αφηγηματικό τρόπο επέλεξε για να παρουσιάσει τις απόψεις του και γι’ αυτό το επίμαχο ζήτημα... Ο ευρηματικός μύθος του Αριστοφάνη για τα διπλά ανθρώπινα όντα και την αναζήτηση του άλλου ήμισυ, η μεθοδική πορεία προς τη θέαση της Ομορφιάς, ο μύθος της Διοτίμας για τη γέννηση του θεού Έρωτα, αποτελούν τις δημιουργικές ιδέες και τα εμπνευσμένα στοιχεία του διαλόγου που καθιστούν το κείμενο αθάνατο…
Στη Δεύτερη Πράξη, ο Σωκράτης έχει ήδη καταδικαστεί κι εκεί στο κελί που κρατείται, συμμετέχουν πέρα από τα παραπάνω πρόσωπα, η θεά της σοφίας Αθηνά, η θεά της δικαιοσύνης Θέτιδα κι ο πολιτικός Άνυτος…
Στη συζήτηση που ακολουθεί, για την αδικία που διαπράχτηκε εις βάρος του φιλόσοφου, τίθεται έντονα το ζήτημα της δουλείας, της εκμετάλλευσης, του παράνομου πλουτισμού αλλά και το ζήτημα της ειρήνης και της ανθρώπινης ελευθερίας… Τέλος, σ’ αυτή την ομήγυρη θίγεται επιπλέον το θέμα της ανθρώπινης δικαιοσύνης κι όλοι (πλην φυσικά του Άνυτου) συνηγορούν αναμφίβολα και αναμφισβήτητα για την αθώωση και την απαλλαγή του καταδικασμένου σε θάνατο Σωκράτη…
Το περιεχόμενο της μεταξύ τους συζήτησης αφορά το ζήτημα του Έρωτα με βάση τις απόψεις που διατυπώθηκαν στο Συμπόσιο του Πλάτωνα… Όπως είναι γνωστό, στο "Συμπόσιον" η φιλοσοφία παρουσιάζει ένα άλλο, διαφορετικό πρόσωπο… Ο Σωκράτης, μαζί με άλλους εκλεκτούς καλεσμένους του ποιητή Αγάθωνα, διερευνά το θέμα του Έρωτα αλλά μέσα κι από αυτή τη διαδικασία διαπιστώνεται η γενικότερη φιλοσοφική προσπάθεια για άσκηση, για κατανόηση και για εμπέδωση της γνώσης ακόμα και για γενικότερα ζητήματα της φιλοσοφίας… Σ’ αυτό το αρχαίο συμπόσιο λοιπόν, αναδεικνύονται μεθοδικά τα επιχειρήματα και τα εγκώμια για τον Έρωτα και φαίνεται έντονα το εκπληκτικό ταπεραμέντο του Πλάτωνα, που με αφηγηματικό τρόπο επέλεξε για να παρουσιάσει τις απόψεις του και γι’ αυτό το επίμαχο ζήτημα... Ο ευρηματικός μύθος του Αριστοφάνη για τα διπλά ανθρώπινα όντα και την αναζήτηση του άλλου ήμισυ, η μεθοδική πορεία προς τη θέαση της Ομορφιάς, ο μύθος της Διοτίμας για τη γέννηση του θεού Έρωτα, αποτελούν τις δημιουργικές ιδέες και τα εμπνευσμένα στοιχεία του διαλόγου που καθιστούν το κείμενο αθάνατο…
Στη Δεύτερη Πράξη, ο Σωκράτης έχει ήδη καταδικαστεί κι εκεί στο κελί που κρατείται, συμμετέχουν πέρα από τα παραπάνω πρόσωπα, η θεά της σοφίας Αθηνά, η θεά της δικαιοσύνης Θέτιδα κι ο πολιτικός Άνυτος…
Στη συζήτηση που ακολουθεί, για την αδικία που διαπράχτηκε εις βάρος του φιλόσοφου, τίθεται έντονα το ζήτημα της δουλείας, της εκμετάλλευσης, του παράνομου πλουτισμού αλλά και το ζήτημα της ειρήνης και της ανθρώπινης ελευθερίας… Τέλος, σ’ αυτή την ομήγυρη θίγεται επιπλέον το θέμα της ανθρώπινης δικαιοσύνης κι όλοι (πλην φυσικά του Άνυτου) συνηγορούν αναμφίβολα και αναμφισβήτητα για την αθώωση και την απαλλαγή του καταδικασμένου σε θάνατο Σωκράτη…
11. Ποια είναι η αγαπημένη σας ώρα μέσα στην ημέρα που κάθεστε και γράφετε;
Το πρωί ή αργά τη νύχτα…
19. Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;
12. Πως είναι η ζωή ενός λογοτέχνη στα χρόνια της κρίσης;
Ευτυχώς που δεν είμαι κατ’ επάγγελμα λογοτέχνης γιατί ελάχιστοι καλλιτέχνες σήμερα μπορούν και βγάζουν μεροκάματο. Υπάρχουν δυσκολίες μεν αλλά πιστεύω πως η ζωή θα κάνει τελικά τον κύκλο της κι οι άνθρωποι θα σκύψουν ξανά πάνω από το δροσερό πηγάδι της ψυχή τους. Ωστόσο, θεωρώ πως κι από την κρίση μπορεί κάλλιστα να αντλήσει ο προικισμένος άνθρωπος αρκεί να έχει τις προϋποθέσεις που είναι σαφώς το ταλέντο αλλά κι η γνώση κι η εμπειρία που έχει αποκομίσει από τη ζωή. Πιστεύω πως οι λογοτέχνες είναι σαν τους προφήτες. Δε ζουν και δεν εργάζονται για το σήμερα αλλά οραματίζονται και στοχάζονται για το μέλλον και για την αιωνιότητα του μέλλοντος. Σ’ αυτό το ζήτημα βέβαια σπουδαίο ρόλο παίζει κι η ιδεολογία, ο τρόπος δηλαδή που ο καθένας αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα. Άλλοι, μπροστά στις δυσχέρειες και στις αντιξοότητες που ορθώνει η ζωή, γονατίζουν και μοιρολογούν κι άλλοι προχωρούν ακράτητοι στο δρόμο της ελπίδας ανεμίζοντας παντιέρες και κόκκινα λάβαρα… Έτσι είναι η ζωή. Το πιο σημαντικό όμως είναι ο άνθρωπος να μάχεται τη μοίρα του σαν το Σίσυφο, αλλιώς το νόημα της ζωής εξανεμίζεται, σκορπιέται και χάνεται στους τέσσερις ανέμους…
13. Πως θα χαρακτηρίζατε τη λογοτεχνική παραγωγή σήμερα;
Σαφώς κι υπάρχουν οι καλοί λογοτέχνες και τα καλά έργα όμως αυτά αποτελούν μάλλον την εξαίρεση. Από την εμπειρία μου θα έλεγα πως οι εκδοτικοί οίκοι έχουν ταυτιστεί απόλυτα με τη λογική του συστήματος κι υπηρετούν τις δικές του ‘’αξίες’’’. Ο δημόσιος βίος μαστίζεται από έλλειψη αξιοκρατίας με αποτέλεσμα να επικρατεί παντού η ευνοιοκρατία το ρουσφέτι κι η συναλλαγή. Η μετριότητα που επικρατεί σ’ όλα τα επίπεδα της κοινωνικής ζωής σαφώς κυριαρχεί και στον πνευματικό κόσμο της χώρας. Το αναγνωστικό κοινό δυστυχώς τροφοδοτείται σχεδόν μόνιμα με παραλογοτεχνία και με προχειρότητες. Όσο ικανός κι αν είναι κάποιος αν δεν έχει διασυνδέσεις και δεν είναι μέσα στο κύκλωμα μένει εκτός. Οι εκδοτικοί οίκοι ακολουθούν τη λογική του συστήματος κι ενδιαφέρονται αποκλειστικά και μόνο για το κέρδος. Παντού υπάρχουν ομόδοξες ομάδες, κι ομόθρησκα συμφέροντα που έχουν πιάσει τα πόστα και δεν εννοούν να δουν τη ζωή κι από μιαν άλλη οπτική γωνιά… Συμμορίες όπως έλεγε κι ο Στέλιος ο Καζαντζίδης… Δείτε ποιοι μας κυβερνούν και βγάλτε συμπέρασμα. Όμως, είναι νομοτέλεια, κανένας άνθρωπος και κανένας θεός δε μπορεί να κρύψει για πάντα το φως του ήλιου από τα κουρασμένα μάτια των ανθρώπων… Κι είμαι απόλυτα σίγουρος, πως θα ‘ρθει η άγια μέρα όπου τούτος ο ίδιος ο λαός που σήμερα τους ανέχεται και τους υπομένει, αύριο θ’ αλλάξει τα κριτήρια και θα τεθεί ένα τέρμα σε τούτη την αλλόκοτη, αναίσχυντη και αχαλίνωτη ασυδοσία τους…
14. Ποιο θεωρείτε πως είναι το μυστικό της επιτυχίας ενός Best Seller;
Θεωρώ ότι η διαφήμιση κι η υποστήριξη από τους εκδοτικούς οίκους που θέλουν να πουλήσουν παίζει σπουδαίο ρόλο σ’ αυτά τα ζητήματα κι αυτό βέβαια ουδεμία σχέση έχει να κάνει με την ποιότητα. Η ποιότητα είναι μια ξεχωριστή υπόθεση και κρίνεται αποκλειστικά από εκείνους που έχουν γνώση για τις αξίες και για την αισθητική της καλλιτεχνίας. Άλλωστε πολλά έργα βγήκαν στην επιφάνεια πολλά χρόνια μετά από την έκδοσή τους. Ο μέγας Παπαδιαμάντης δεν ευτύχησε στη ζωή να δει κανένα έργο του τυπωμένο. Η μαγεία της γραφής του όμως και το βαθύ και πανανθρώπινο περιεχόμενο του έργο του τον έκανε αθάνατο...
Σαφώς κι υπάρχουν οι καλοί λογοτέχνες και τα καλά έργα όμως αυτά αποτελούν μάλλον την εξαίρεση. Από την εμπειρία μου θα έλεγα πως οι εκδοτικοί οίκοι έχουν ταυτιστεί απόλυτα με τη λογική του συστήματος κι υπηρετούν τις δικές του ‘’αξίες’’’. Ο δημόσιος βίος μαστίζεται από έλλειψη αξιοκρατίας με αποτέλεσμα να επικρατεί παντού η ευνοιοκρατία το ρουσφέτι κι η συναλλαγή. Η μετριότητα που επικρατεί σ’ όλα τα επίπεδα της κοινωνικής ζωής σαφώς κυριαρχεί και στον πνευματικό κόσμο της χώρας. Το αναγνωστικό κοινό δυστυχώς τροφοδοτείται σχεδόν μόνιμα με παραλογοτεχνία και με προχειρότητες. Όσο ικανός κι αν είναι κάποιος αν δεν έχει διασυνδέσεις και δεν είναι μέσα στο κύκλωμα μένει εκτός. Οι εκδοτικοί οίκοι ακολουθούν τη λογική του συστήματος κι ενδιαφέρονται αποκλειστικά και μόνο για το κέρδος. Παντού υπάρχουν ομόδοξες ομάδες, κι ομόθρησκα συμφέροντα που έχουν πιάσει τα πόστα και δεν εννοούν να δουν τη ζωή κι από μιαν άλλη οπτική γωνιά… Συμμορίες όπως έλεγε κι ο Στέλιος ο Καζαντζίδης… Δείτε ποιοι μας κυβερνούν και βγάλτε συμπέρασμα. Όμως, είναι νομοτέλεια, κανένας άνθρωπος και κανένας θεός δε μπορεί να κρύψει για πάντα το φως του ήλιου από τα κουρασμένα μάτια των ανθρώπων… Κι είμαι απόλυτα σίγουρος, πως θα ‘ρθει η άγια μέρα όπου τούτος ο ίδιος ο λαός που σήμερα τους ανέχεται και τους υπομένει, αύριο θ’ αλλάξει τα κριτήρια και θα τεθεί ένα τέρμα σε τούτη την αλλόκοτη, αναίσχυντη και αχαλίνωτη ασυδοσία τους…
14. Ποιο θεωρείτε πως είναι το μυστικό της επιτυχίας ενός Best Seller;
Θεωρώ ότι η διαφήμιση κι η υποστήριξη από τους εκδοτικούς οίκους που θέλουν να πουλήσουν παίζει σπουδαίο ρόλο σ’ αυτά τα ζητήματα κι αυτό βέβαια ουδεμία σχέση έχει να κάνει με την ποιότητα. Η ποιότητα είναι μια ξεχωριστή υπόθεση και κρίνεται αποκλειστικά από εκείνους που έχουν γνώση για τις αξίες και για την αισθητική της καλλιτεχνίας. Άλλωστε πολλά έργα βγήκαν στην επιφάνεια πολλά χρόνια μετά από την έκδοσή τους. Ο μέγας Παπαδιαμάντης δεν ευτύχησε στη ζωή να δει κανένα έργο του τυπωμένο. Η μαγεία της γραφής του όμως και το βαθύ και πανανθρώπινο περιεχόμενο του έργο του τον έκανε αθάνατο...
15. Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε;
Το έντυπο βιβλίο αποτελεί μια πραγματικότητα, το ηλεκτρονικό βιβλίο είναι απλά μια εικονική πραγματικότητα…
16. Ποια συμβουλή θα δίνατε σ’ ένα νέο λογοτέχνη;
Να μη βιαστεί να γράψει για να εκδώσει όταν είναι ακόμα νέος κι άπειρος. Να μελετήσει πρώτα, να κατανοήσει τις νομοτέλειες της ζωής και της φύσης κι όταν νιώσει τη φωτιά να καίει στην ψυχή του τότε να γράψει με τις φλόγες τούτης της φωτιάς…
17. Τώρα ας περάσουμε στην πλευρά του αναγνώστη. Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διαβάσατε;
Είμαι μεγάλος τώρα πια και δεν έχω χρόνο για να διαβάσω κι άλλο. Προσπαθώ να οργανώσω όλα αυτά που υπάρχουν μέσα μου ως εμπειρία κι ως γνώση ζωής για να μπορέσω να τα αποτυπώσω με σαφήνεια και με πληρότητα, έτσι όπως απαιτεί η αληθινή τέχνη...
18. Ποια είναι τ’ αγαπημένα σας βιβλία;
Αυτά που έχω γράψει εγώ.
17. Τώρα ας περάσουμε στην πλευρά του αναγνώστη. Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διαβάσατε;
Είμαι μεγάλος τώρα πια και δεν έχω χρόνο για να διαβάσω κι άλλο. Προσπαθώ να οργανώσω όλα αυτά που υπάρχουν μέσα μου ως εμπειρία κι ως γνώση ζωής για να μπορέσω να τα αποτυπώσω με σαφήνεια και με πληρότητα, έτσι όπως απαιτεί η αληθινή τέχνη...
18. Ποια είναι τ’ αγαπημένα σας βιβλία;
Αυτά που έχω γράψει εγώ.
19. Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;
Παπαδιαμάντης, Ρίτσος, Βάρναλης, Ελύτης….
20. Τελευταία ερώτηση. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια στο χώρο της λογοτεχνίας;
* * *
Ανεμοδείκτης.
(του Γιώργου Μπίμη)
Εγώ κουβαλάω στους ώμους μου τα σημάδια
της ήττας, τα ξεχασμένα όνειρα, τις μάταιες μέρες,
τα θλιμμένα δειλινά στα υγρά χαρακώματα,
τα ματωμένα κορμιά των σπιλωμένων συντρόφων
κι εσύ κουβαλάς ετούτο το μικρό παιδί μέσα στα ερείπια
γυρεύοντας μια στάλα φως πάνω στο νυχτωμένο χώμα…
Κι εδώ, με το ήθος της ψυχής,
με τις αναμνήσεις και τις αυταπάτες,
με την οργή και με την πίκρα μας
θα χτίσουμε πέτρα – πέτρα το καινούριο μας όνειρο…
Στη σκοτεινή ερημιά, κάτω από ένα ραγισμένο ουρανό,
θα φυτέψουμε ξανά τη σπίθα της πανάρχαιας φωτιάς…
Κι όταν μεγαλώσει το παιδί θα μεγαλώσει κι ο κόσμος,
θα μεγαλώσουν τα τραγούδια και τα όνειρα,
θα εγερθούν
οι φτωχοί κι οι αδικημένοι, θ’ αναστηθούν οι νεκροί …
Και μέσα στις τόσες εναντιότητες θα μετρήσουμε ξανά
τα πρόσωπα που χάθηκαν στις αβέβαιες νύχτες
και εκεί που η ανάμνηση γίνεται προσδοκία
θα ορκιστούμε ξανά στη δικαιοσύνη του ήλιου,
ανεμίζοντας στον απρόσβλητο ουρανό, μαντίλια λευκά
και πορφυρά λάβαρα …
Μετά από τόση ξοδεμένη νιότη,
μετά από τόσες ανώφελες θυσίες
ίσως και να ‘χουμε γεράσει πια, μα δε θα διστάσουμε…
Στις κορυφογραμμές των οριζόντων με πυρσούς
θα χαράξουμε τους κύκλους της ειρήνης,
της αλληλεγγύης, της δικαιοσύνης,
για ν’ ακουστεί στον όλεθρο της γης που αχολογά,
ο στερνός μας λόγος κι ένα βήμα λεύτερο…
(του Γιώργου Μπίμη)
1ο Βραβείο από Πνευματική
Συντροφιά Λεμεσού 2016.
της ήττας, τα ξεχασμένα όνειρα, τις μάταιες μέρες,
τα θλιμμένα δειλινά στα υγρά χαρακώματα,
τα ματωμένα κορμιά των σπιλωμένων συντρόφων
κι εσύ κουβαλάς ετούτο το μικρό παιδί μέσα στα ερείπια
γυρεύοντας μια στάλα φως πάνω στο νυχτωμένο χώμα…
Κι εδώ, με το ήθος της ψυχής,
με τις αναμνήσεις και τις αυταπάτες,
με την οργή και με την πίκρα μας
θα χτίσουμε πέτρα – πέτρα το καινούριο μας όνειρο…
Στη σκοτεινή ερημιά, κάτω από ένα ραγισμένο ουρανό,
θα φυτέψουμε ξανά τη σπίθα της πανάρχαιας φωτιάς…
Κι όταν μεγαλώσει το παιδί θα μεγαλώσει κι ο κόσμος,
θα μεγαλώσουν τα τραγούδια και τα όνειρα,
θα εγερθούν
οι φτωχοί κι οι αδικημένοι, θ’ αναστηθούν οι νεκροί …
Και μέσα στις τόσες εναντιότητες θα μετρήσουμε ξανά
τα πρόσωπα που χάθηκαν στις αβέβαιες νύχτες
και εκεί που η ανάμνηση γίνεται προσδοκία
θα ορκιστούμε ξανά στη δικαιοσύνη του ήλιου,
ανεμίζοντας στον απρόσβλητο ουρανό, μαντίλια λευκά
και πορφυρά λάβαρα …
Μετά από τόση ξοδεμένη νιότη,
μετά από τόσες ανώφελες θυσίες
ίσως και να ‘χουμε γεράσει πια, μα δε θα διστάσουμε…
Στις κορυφογραμμές των οριζόντων με πυρσούς
θα χαράξουμε τους κύκλους της ειρήνης,
της αλληλεγγύης, της δικαιοσύνης,
για ν’ ακουστεί στον όλεθρο της γης που αχολογά,
ο στερνός μας λόγος κι ένα βήμα λεύτερο…
Περνούν τα χρόνια…
(του Γιώργου Μπίμη)
Περνούν τα χρόνια σαν πουλιά κυνηγημένα
κι έρχονται νύχτες και φεγγάρια με βροχές,
καράβια φεύγουν μ’ αυταπάτες φορτωμένα
κι εσύ με ζεις με ξεγραμμένες προσευχές…
Τ’ αστέρια μέτρησα μια νύχτα στ’ ακρογιάλι,
σ’ άγνωρους τόπους και σε γκρίζους ουρανούς,
σ’ αυτή τη θάλασσα που με πλανεύει πάλι,
στ’ άγιο ξεφάντωμα που δε το βάνει ο νους…
Τρέχουν οι άνθρωποι το χρόνο να προφτάσουν,
σφυρίζουν τρένα που δεν έχουν γυρισμό
κι ότι ασύλληπτο γεννιέται θα το χάσουν,
αφού αψήφησαν του μάντη το χρησμό…
……………………………………………
Κάποιος μου ζήτησε ταυτότητα στο δρόμο
κι εγώ του έδωσα τσιγάρο δανεικό,
κι όταν το άναψε με άγγιξε στον ώμο
κι απ’ την οδύνη μου, ζητούσε μερτικό…
……………………………………………
Περνούν τα χρόνια ζοφερά κι ανταριασμένα
κι αίμα σταλάζει μια αλλόκοτη πληγή,
μ’ αν χαμηλώσουνε τα σύννεφα για μένα,
θα ‘ρθω κοντά σου να με ζήσεις μάνα γη…
(του Γιώργου Μπίμη)
1ο Βραβείο
στο Ζ΄ Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ποίησης
‘’Καισάριος Δαπόντες’’ 2018.
κι έρχονται νύχτες και φεγγάρια με βροχές,
καράβια φεύγουν μ’ αυταπάτες φορτωμένα
κι εσύ με ζεις με ξεγραμμένες προσευχές…
Τ’ αστέρια μέτρησα μια νύχτα στ’ ακρογιάλι,
σ’ άγνωρους τόπους και σε γκρίζους ουρανούς,
σ’ αυτή τη θάλασσα που με πλανεύει πάλι,
στ’ άγιο ξεφάντωμα που δε το βάνει ο νους…
Τρέχουν οι άνθρωποι το χρόνο να προφτάσουν,
σφυρίζουν τρένα που δεν έχουν γυρισμό
κι ότι ασύλληπτο γεννιέται θα το χάσουν,
αφού αψήφησαν του μάντη το χρησμό…
……………………………………………
Κάποιος μου ζήτησε ταυτότητα στο δρόμο
κι εγώ του έδωσα τσιγάρο δανεικό,
κι όταν το άναψε με άγγιξε στον ώμο
κι απ’ την οδύνη μου, ζητούσε μερτικό…
……………………………………………
Περνούν τα χρόνια ζοφερά κι ανταριασμένα
κι αίμα σταλάζει μια αλλόκοτη πληγή,
μ’ αν χαμηλώσουνε τα σύννεφα για μένα,
θα ‘ρθω κοντά σου να με ζήσεις μάνα γη…
ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ (ΕΡΚΥΝΑ)
(του Γιώργου Μπίμη)
(του Γιώργου Μπίμη)
1o Βραβείο σε πανελλαδικό διαγωνισμό
με θέμα: Λιβαδειά ή Βοιωτία (2014).
Όταν μεσουρανήσει το φεγγάρι και σκύψεις
πάνω απ’ την επίπεδη επιφάνεια του νερού
θα ιδείς την εικόνα σου να παραμορφώνεται
και να σβήνει… Κι ύστερα, μια δύνη θ’ απλωθεί
για να ξαναγεννήσει τα μάτια,
η φορά του χρόνου θα αντιστραφεί
κι ένας άλλος ξεχασμένος κόσμος θα φανερωθεί…
Και θ’ αντικρίσεις ξανά στη διαύγεια του βυθού
την παιδούλα που σήκωσε την κρυμμένη πέτρα
για να γεννηθεί μια υδάτινη πολιτεία στο φως…
Κι εκεί, ανάμεσα στις ιτιές και στα πλατάνια,
θα ανασάνεις το άρωμα της μέντας και του βασιλικού…
Και θ’ ακούσεις ξανά τους αρχαίους χρησμούς…
και θα ιδείς το χρυσό θησαυρό στο κοίλωμα της πέτρας
και τ’ ασημένια νομίσματα που πέφτουν στο νερό…
Στην άκρη του βράχου που καίει η ιερή φωτιά,
θα αφουγκραστείς τις οιμωγές και την οδύνη της ιέρειας…
Κι αντίκρυ,
στους στροβίλους του νερού που γκρεμίζεται,
θα αντηχήσει το γέλιο των νυμφών
κι ο ήχος του αυλού των Σειληνών και των Σατύρων…
Τότε, ο ασκίαστος ουρανός θα ξεφτίσει και θα πέσουν
άστρα χρυσά και κομμάτια πάλλευκου φωτός
στη γη που αδημονεί…
Και θα φανερωθεί στη νύχτια σιγαλιά
η φλύαρη ορχήστρα των αρχαίων πουλιών…
Για να μεθύσει ο νους και να στοχαστεί
την αίγλη και τη φθορά,
για να δέσει η νύχτα στο κατάρτι της
τα δάκρυα και τους στεναγμούς του έρωτα…
Εδώ σε τούτο το καμίνι σμιλεύονται οι ψυχές,
Εδώ αναγεννιέται η μέρα,
Εδώ βασιλεύει ο ήλιος της χαράς και της στοργής…
Βαθύ ποτάμι ο κόσμος, υμνεί τις αυγές
και τα δειλινά κι εξαϋλώνεται
σα ζωντανό νερό στο εωθινό διάστημα…
Για να σμίξει με το αληθινό φως και να γίνει
πάλι στον ουρανό σύννεφο και μπόρα,
για να ξυπνήσει ο ίλιγγος της εξομολόγησης,
για να λαγαριστούν απ’ την αμαρτία
το αίμα και τα δάκρια …
Για ν’ αγαπήσουν τ’ αγάλματα στο φως
κι ο έρωτας
να σκιρτήσει στο χώμα και στον άνεμο…
Κι ο μάντης, να προφέρει τον τελευταίο χρησμό:
‘’ Ο Ζέφυρος της ψυχής,
θα κλονίσει τη σιωπή της αιωνιότητας!...΄΄
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΠΙΜΗ
Ο Γιώργος Δ. Μπίμης γεννήθηκε στον Άγιο Γεώργιο Βοιωτίας και ζει στη Λιβαδειά.
Έχει φοιτήσει στην Πρότυπη Σχολή Εργοδηγών Μηχανολόγων της ΣΕΛΕΤΕ, στα ΤΕΙ του Πειραιά, στην Παιδαγωγική Σχολή της ΣΕΛΕΤΕ και στην Ταχύρρυθμη Σχολή εκπαίδευσης της ΔΕΗ στη Φλώρινα.
Είναι συνταξιούχος εκπαιδευτικός.
Διαβάζει, μελετάει και γράφει ποίηση από την εφηβική του ηλικία.
Εκτός από ποίηση ασχολείται με τη στιχουργική, το θεατρικό λόγο, το διήγημα και το μυθιστόρημα…
Δημοσιεύει ποίηση και στίχους στον τοπικό τύπο ΒΟΙΩΤΙΚΗ ΩΡΑ και έχει δημοσιεύσει έργα του σε φιλολογικά περιοδικά όπως: ΄΄Βρυσούλες της Γνώσης΄΄ στο Σύδνεϋ της Αυστραλίας, ΄΄homo universalis΄΄, ΄΄αιολικά γράμματα΄΄, ΄΄ατέχνως, βιβλιοnet, fractal, ΄΄Κατιούσα΄΄ κ.α΄΄…
Έχει διακριθεί σε αρκετούς ποιητικούς διαγωνισμούς.
1. ΠΡΩΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ σε Πανελλαδικό Διαγωνισμό από τους "Φίλους του Ξενία" με το ποίημα: το Ποτάμι (Έρκυνα).
2. ΕΠΑΙΝΟΣ για το ποίημα: "Οδυσσέας", σε ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ διαγωνισμό ποίησης από την OUNESCO Κεφαλονιάς - Ιθάκης.
3. ΕΠΑΙΝΟΣ για το διήγημα: "Τυχαία Συνάντηση", σε Πανελλαδικό Διαγωνισμό από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών.
4. Γ' ΒΡΑΒΕΙΟ για το ποίημα: ΄΄ Εγκατάλειψη΄΄ σε Πανελλαδικό Διαγωνισμό από τη Λογοτεχνική Συντροφιά Λεμεσού Κύπρου.
5. ΕΠΑΙΝΟΣ για το ποίημα: ΄΄Αν λησμονήσουμε…΄΄ σε Πανελλαδικό Διαγωνισμό από την ομοσπονδία Πολιτιστικών συλλόγων Αρτέμιδας-Σπάτων.
6. Σε Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό που πραγματοποίησε η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ απέσπασε:
- ΕΠΑΙΝΟ για το διήγημα ''τυχαία συνάντηση''.
- ΕΠΑΙΝΟ για το ποίημα ''Σαν ευχή''…
7. Επίσης, ΕΠΑΙΝΟ για το Ποίημα: ΄΄ Αλώβητο μίσος…΄΄ σε Πανελλαδικό Διαγωνισμό, από ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ, το σύλλογο Φιλολόγων και από Πνευματικό κέντρο Λευκάδας.
8. Β΄ ΒΡΑΒΕΙΟ σε ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ διαγωνισμό για το ποίημα: ΄΄Παραμόρφωση,..΄΄από την Ένωση Κυπρίων στην Ελλάδα (ΕΠΟΚ)…
9. ΕΠΑΙΝΟΣ από Αμφικτιονία Ελληνισμού για το ποίημα:
΄΄Στο Ναό του Παρθενώνα…΄΄.
10. 1ο ΒΡΑΒΕΙΟ σε Πανελλαδικό Διαγωνισμό από την Πνευματική Συντροφιά Λεμεσού για το ποίημα ΄΄Ανεμοδείκτης΄΄…
11. Στον 32ο Διαγωνισμό ΄΄ΣΙΚΕΛΙΑΝΑ΄΄ Βραβεύτηκε συνολικά η ποιητική του συλλογή ΄΄ Μνήμες της Πέτρας και της Σιωπής…΄΄
12. 35oς Ποιητικός Διαγωνισμός της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ – ΕΠΑΙΝΟΣ για το ποίημα: ΄΄Αναζήτηση΄΄.
12. Στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό της Ένωσης Κυπρίων στην Ελλάδα (ΕΠΟΚ), το 2017, απέσπασε:
- Αριστείο για το διήγημα: Όταν ο Χρόνος σταματά…
-Β΄ Βραβείο για το θεατρικό έργο: Σωκράτης,…
13. ΕΠΑΙΝΟΣ για το ποίημα ΄΄Ο Χρόνος και ο Άνεμος΄΄ στο ΣΤ’ Ποιητικό Διαγωνισμό ΄΄Καισάριος Δαπόντε΄΄…
14. Τιμητική συμμετοχή στους 33ους Ποιητικούς αγώνες Δελφών (Πανελλήνια ένωση Λογοτεχνών).
15. 1ο Βραβείο στο Ζ’ πανελλήνιου Ποιητικού Διαγωνισμού “Καισάριος Δαπόντες για το ποίημα ‘’περνούν τα χρόνια’’.
16. 3ο Βραβείο από την ‘’Ασημένια σελίδα 3’’ για το θεατρικό μου έργο ‘’Σωκράτης’’.
17. 1ος Έπαινος από 1ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ποίησης «ΚΕΦΑΛΟΣ» - στην κατηγορία Έμμετρου Στίχου Ενηλίκων για το ποίημα ‘’ Τ’ όνομά σου’’.
Το έτος 2015 κυκλοφόρησε ένα cd του συνθέτη και τραγουδιστή Παντελή Θαλασσινού με τίτλο "Χίλια Καραβάκια", όπου συγκαταλέγονται σε στίχους του Γιώργου Δ. Μπίμη τα τραγούδια "Καράβια πάνε κι έρχονται" και "Σ' είδε απόψε το φεγγάρι".
Ο Παντελής θαλασσινός μελοποίησε ακόμα δυο τραγούδια σε δικούς του στίχους με τίτλους:
΄΄ Αηδόνι μου΄΄ και ΄΄ Προσκυνητής…΄΄ στο τελευταίο του cd (2016) με τίτλο: ΄΄ Με δυο Ρολόγια΄΄..
Επίσης έχει γράψει μουσική για τα τραγούδια: ΄΄Η Λευτεριά σου΄΄ και ΄΄ Εμείς στον άγιο πόνο ορκιστήκαμε΄΄ (ακυκλοφόρητα)
Η σολίστ κλασσικής κιθάρας Εύα Φάμπα έχει γράψει μουσική για τέσσερα τραγούδια σε στίχους δικούς του με τίτλους:
΄΄Στον πόλεμο΄΄, ΄΄Ορφέας κι Ευρυδίκη΄΄ , ΄΄Τσε Γκεβάρα΄΄, ΄΄Ταξίδι στο χρόνο…΄΄
Για το ποίημα ''Μέντα και Βασιλικός'' έχει γράψει μουσική ο νέος συνθέτης Δημήτρης Κογιάννης.
Μία ακόμα συνεργασία με τον συνθέτη Αλέξανδρο Χατζηνικολιδάκη έχει σα στόχο τη δημιουργία κύκλου τραγουδιών (νέο cd ) σε στίχους αποκλειστικά του Γιώργου Δ. Μπίμη (ήδη έχουν μελοποιηθεί πάνω από είκοσι τραγούδια που ζητάνε ενορχήστρωση και ερμηνεία)…
Ο Γιώργος Δ. Μπίμης έχει εκδώσει τις παρακάτω ποιητικές συλλογές:
1. "Μνήμες της πέτρας και της Σιωπής…" ( 2015)…
Η Συλλογή αυτή παρουσιάστηκε με επιτυχία στον Ιστορικό κινηματογράφο ΄΄Αλκυoνίς΄΄ στην Αθήνα (17-12-2015), στην πόλη της Λιβαδειάς (13-2-2016), στον Άγιο Γεώργιο Βοιωτίας (6- 3- 2016), στο κέντρο Μεράκι στη Λιβαδειά (19-5-2016) στο art Cafε Αστραδενή –Λιβαδειά (25-5-2016), στον Ελικώνα Βοιωτίας στις (1–7–2016)…
Επίσης, στο Λαογραφικό Μουσείο του Ελικώνα σε μεταπτυχιακούς σπουδαστές και εκπαιδευτικούς του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών (26-8-2016), στο Στέκι Πολιτισμού της ΚΝΕ στην Αθήνα (4-11-2016), στο Καφέ ΄΄ΣΤΡΟΦΟΜΕΤΡΟ΄΄ (Σύλλογος Γυναικών Λιβαδειάς 29-1-2017), στο θολωτό της Κρύας στη Λιβαδειά (23 – 3 – 2017) με τη Χορωδία Μικρασιατών ΄΄Χρυσόστομος Σμύρνης΄΄, (13 – 5 – 2017) στο Δίκτυο Αλληλεγγύης Αρτέμιδος – Σπάτων, στις 30 5-2017 στον Παγκόσμια Έκθεση γελοιογραφίας στο Λαφύστι της Βοιωτίας (30 – 5 – 2017), στο Δεκαήμερο Τέχνης και Πολιτισμού που διοργάνωσε η ομάδα ΕΡΓΟΔΡΟΜΕΙΟ ΤΕΧΝΩΝ FABRICATO, στο Δημαρχείο Σαλαμίνας στις 28 - 7 – 2017…
Στις 5 Μάρτη 2017 στο ιστορικό Polis Art Café στην Αθήνα ο Γιώργος Δ. Μπίμης παρουσίασε με επιτυχία την τρίτη του ποιητική συλλογή ΄΄Ο χρόνος κι οι πληγές…΄΄
2. Το Μάιο του 2016 εκδόθηκε η Δεύτερη ποιητική του συλλογή με τίτλο: ΄΄Τα Λυρικά΄΄
3. Το Δεκέμβρη του 2016 εκδόθηκε η Τρίτη ποιητική του συλλογή με τίτλο: ΄΄ Ο Χρόνος κι οι Πληγές…΄΄
Ο Γιώργος Δ. Μπίμης είναι μόνιμος συνεργάτης στο ηλεκτρονικό περιοδικό ‘’Κατιούσα’’.
Στις 25–1-2017 ο Σύλλογος Συνταξιούχων του Δημοσίου Ν. Βοιωτίας απένειμε τιμητική πλακέτα στον ποιητή για την προσφορά του στα Γράμματα και στην Τέχνη…
* * *
Έχει φοιτήσει στην Πρότυπη Σχολή Εργοδηγών Μηχανολόγων της ΣΕΛΕΤΕ, στα ΤΕΙ του Πειραιά, στην Παιδαγωγική Σχολή της ΣΕΛΕΤΕ και στην Ταχύρρυθμη Σχολή εκπαίδευσης της ΔΕΗ στη Φλώρινα.
Είναι συνταξιούχος εκπαιδευτικός.
Διαβάζει, μελετάει και γράφει ποίηση από την εφηβική του ηλικία.
Εκτός από ποίηση ασχολείται με τη στιχουργική, το θεατρικό λόγο, το διήγημα και το μυθιστόρημα…
Δημοσιεύει ποίηση και στίχους στον τοπικό τύπο ΒΟΙΩΤΙΚΗ ΩΡΑ και έχει δημοσιεύσει έργα του σε φιλολογικά περιοδικά όπως: ΄΄Βρυσούλες της Γνώσης΄΄ στο Σύδνεϋ της Αυστραλίας, ΄΄homo universalis΄΄, ΄΄αιολικά γράμματα΄΄, ΄΄ατέχνως, βιβλιοnet, fractal, ΄΄Κατιούσα΄΄ κ.α΄΄…
Έχει διακριθεί σε αρκετούς ποιητικούς διαγωνισμούς.
1. ΠΡΩΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ σε Πανελλαδικό Διαγωνισμό από τους "Φίλους του Ξενία" με το ποίημα: το Ποτάμι (Έρκυνα).
2. ΕΠΑΙΝΟΣ για το ποίημα: "Οδυσσέας", σε ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ διαγωνισμό ποίησης από την OUNESCO Κεφαλονιάς - Ιθάκης.
3. ΕΠΑΙΝΟΣ για το διήγημα: "Τυχαία Συνάντηση", σε Πανελλαδικό Διαγωνισμό από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών.
4. Γ' ΒΡΑΒΕΙΟ για το ποίημα: ΄΄ Εγκατάλειψη΄΄ σε Πανελλαδικό Διαγωνισμό από τη Λογοτεχνική Συντροφιά Λεμεσού Κύπρου.
5. ΕΠΑΙΝΟΣ για το ποίημα: ΄΄Αν λησμονήσουμε…΄΄ σε Πανελλαδικό Διαγωνισμό από την ομοσπονδία Πολιτιστικών συλλόγων Αρτέμιδας-Σπάτων.
6. Σε Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό που πραγματοποίησε η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ απέσπασε:
- ΕΠΑΙΝΟ για το διήγημα ''τυχαία συνάντηση''.
- ΕΠΑΙΝΟ για το ποίημα ''Σαν ευχή''…
7. Επίσης, ΕΠΑΙΝΟ για το Ποίημα: ΄΄ Αλώβητο μίσος…΄΄ σε Πανελλαδικό Διαγωνισμό, από ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ, το σύλλογο Φιλολόγων και από Πνευματικό κέντρο Λευκάδας.
8. Β΄ ΒΡΑΒΕΙΟ σε ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ διαγωνισμό για το ποίημα: ΄΄Παραμόρφωση,..΄΄από την Ένωση Κυπρίων στην Ελλάδα (ΕΠΟΚ)…
9. ΕΠΑΙΝΟΣ από Αμφικτιονία Ελληνισμού για το ποίημα:
΄΄Στο Ναό του Παρθενώνα…΄΄.
10. 1ο ΒΡΑΒΕΙΟ σε Πανελλαδικό Διαγωνισμό από την Πνευματική Συντροφιά Λεμεσού για το ποίημα ΄΄Ανεμοδείκτης΄΄…
11. Στον 32ο Διαγωνισμό ΄΄ΣΙΚΕΛΙΑΝΑ΄΄ Βραβεύτηκε συνολικά η ποιητική του συλλογή ΄΄ Μνήμες της Πέτρας και της Σιωπής…΄΄
12. 35oς Ποιητικός Διαγωνισμός της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ – ΕΠΑΙΝΟΣ για το ποίημα: ΄΄Αναζήτηση΄΄.
12. Στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό της Ένωσης Κυπρίων στην Ελλάδα (ΕΠΟΚ), το 2017, απέσπασε:
- Αριστείο για το διήγημα: Όταν ο Χρόνος σταματά…
-Β΄ Βραβείο για το θεατρικό έργο: Σωκράτης,…
13. ΕΠΑΙΝΟΣ για το ποίημα ΄΄Ο Χρόνος και ο Άνεμος΄΄ στο ΣΤ’ Ποιητικό Διαγωνισμό ΄΄Καισάριος Δαπόντε΄΄…
14. Τιμητική συμμετοχή στους 33ους Ποιητικούς αγώνες Δελφών (Πανελλήνια ένωση Λογοτεχνών).
15. 1ο Βραβείο στο Ζ’ πανελλήνιου Ποιητικού Διαγωνισμού “Καισάριος Δαπόντες για το ποίημα ‘’περνούν τα χρόνια’’.
16. 3ο Βραβείο από την ‘’Ασημένια σελίδα 3’’ για το θεατρικό μου έργο ‘’Σωκράτης’’.
17. 1ος Έπαινος από 1ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ποίησης «ΚΕΦΑΛΟΣ» - στην κατηγορία Έμμετρου Στίχου Ενηλίκων για το ποίημα ‘’ Τ’ όνομά σου’’.
Το έτος 2015 κυκλοφόρησε ένα cd του συνθέτη και τραγουδιστή Παντελή Θαλασσινού με τίτλο "Χίλια Καραβάκια", όπου συγκαταλέγονται σε στίχους του Γιώργου Δ. Μπίμη τα τραγούδια "Καράβια πάνε κι έρχονται" και "Σ' είδε απόψε το φεγγάρι".
Ο Παντελής θαλασσινός μελοποίησε ακόμα δυο τραγούδια σε δικούς του στίχους με τίτλους:
΄΄ Αηδόνι μου΄΄ και ΄΄ Προσκυνητής…΄΄ στο τελευταίο του cd (2016) με τίτλο: ΄΄ Με δυο Ρολόγια΄΄..
Επίσης έχει γράψει μουσική για τα τραγούδια: ΄΄Η Λευτεριά σου΄΄ και ΄΄ Εμείς στον άγιο πόνο ορκιστήκαμε΄΄ (ακυκλοφόρητα)
Η σολίστ κλασσικής κιθάρας Εύα Φάμπα έχει γράψει μουσική για τέσσερα τραγούδια σε στίχους δικούς του με τίτλους:
΄΄Στον πόλεμο΄΄, ΄΄Ορφέας κι Ευρυδίκη΄΄ , ΄΄Τσε Γκεβάρα΄΄, ΄΄Ταξίδι στο χρόνο…΄΄
Για το ποίημα ''Μέντα και Βασιλικός'' έχει γράψει μουσική ο νέος συνθέτης Δημήτρης Κογιάννης.
Μία ακόμα συνεργασία με τον συνθέτη Αλέξανδρο Χατζηνικολιδάκη έχει σα στόχο τη δημιουργία κύκλου τραγουδιών (νέο cd ) σε στίχους αποκλειστικά του Γιώργου Δ. Μπίμη (ήδη έχουν μελοποιηθεί πάνω από είκοσι τραγούδια που ζητάνε ενορχήστρωση και ερμηνεία)…
Ο Γιώργος Δ. Μπίμης έχει εκδώσει τις παρακάτω ποιητικές συλλογές:
1. "Μνήμες της πέτρας και της Σιωπής…" ( 2015)…
Η Συλλογή αυτή παρουσιάστηκε με επιτυχία στον Ιστορικό κινηματογράφο ΄΄Αλκυoνίς΄΄ στην Αθήνα (17-12-2015), στην πόλη της Λιβαδειάς (13-2-2016), στον Άγιο Γεώργιο Βοιωτίας (6- 3- 2016), στο κέντρο Μεράκι στη Λιβαδειά (19-5-2016) στο art Cafε Αστραδενή –Λιβαδειά (25-5-2016), στον Ελικώνα Βοιωτίας στις (1–7–2016)…
Επίσης, στο Λαογραφικό Μουσείο του Ελικώνα σε μεταπτυχιακούς σπουδαστές και εκπαιδευτικούς του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών (26-8-2016), στο Στέκι Πολιτισμού της ΚΝΕ στην Αθήνα (4-11-2016), στο Καφέ ΄΄ΣΤΡΟΦΟΜΕΤΡΟ΄΄ (Σύλλογος Γυναικών Λιβαδειάς 29-1-2017), στο θολωτό της Κρύας στη Λιβαδειά (23 – 3 – 2017) με τη Χορωδία Μικρασιατών ΄΄Χρυσόστομος Σμύρνης΄΄, (13 – 5 – 2017) στο Δίκτυο Αλληλεγγύης Αρτέμιδος – Σπάτων, στις 30 5-2017 στον Παγκόσμια Έκθεση γελοιογραφίας στο Λαφύστι της Βοιωτίας (30 – 5 – 2017), στο Δεκαήμερο Τέχνης και Πολιτισμού που διοργάνωσε η ομάδα ΕΡΓΟΔΡΟΜΕΙΟ ΤΕΧΝΩΝ FABRICATO, στο Δημαρχείο Σαλαμίνας στις 28 - 7 – 2017…
Στις 5 Μάρτη 2017 στο ιστορικό Polis Art Café στην Αθήνα ο Γιώργος Δ. Μπίμης παρουσίασε με επιτυχία την τρίτη του ποιητική συλλογή ΄΄Ο χρόνος κι οι πληγές…΄΄
2. Το Μάιο του 2016 εκδόθηκε η Δεύτερη ποιητική του συλλογή με τίτλο: ΄΄Τα Λυρικά΄΄
3. Το Δεκέμβρη του 2016 εκδόθηκε η Τρίτη ποιητική του συλλογή με τίτλο: ΄΄ Ο Χρόνος κι οι Πληγές…΄΄
Ο Γιώργος Δ. Μπίμης είναι μόνιμος συνεργάτης στο ηλεκτρονικό περιοδικό ‘’Κατιούσα’’.
Στις 25–1-2017 ο Σύλλογος Συνταξιούχων του Δημοσίου Ν. Βοιωτίας απένειμε τιμητική πλακέτα στον ποιητή για την προσφορά του στα Γράμματα και στην Τέχνη…
* * *
ΑΝ ΘΕΣ ΚΑΙ ΣΥ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ:
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ
ΚΑΙ ΣΤΗΝ
ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΧΡΟΝΩΝ
ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ
ΠΑΤΗΣΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου