Συνέντευξη με τη λογοτέχνιδα Ειρήνη Μαθιουδάκη - ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ - Περιοδικό Κέφαλος

Το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς.


ΝΕΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019

Συνέντευξη με τη λογοτέχνιδα Ειρήνη Μαθιουδάκη - ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ




Ο «ΚΕΦΑΛΟΣ - Το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς» έχει ξεκινήσει μία νέα δράση με τίτλο: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ» και προσκαλεί όλους τους Λογοτέχνες, Ποιητές και Συγγραφείς να συμμετάσχουν σ' αυτήν (ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ έως 31/3/2019). Σκοπός της εν λόγω δράσης είναι η προβολή μέσω αφιερωμάτων και συνεντεύξεων των σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών, Ποιητών και Συγγραφέων, είτε έχουν εκδώσει κάποιο βιβλίο είτε όχι και η δημιουργία του πρώτου τόμου της «Ηλεκτρονικής Εγκυκλοπαίδειας των Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών», η οποία θα συσταθεί σε μία ανεξάρτητη ιστοσελίδα με τη μορφή ηλεκτρονικών τόμων και την έκδοση δωρεάν e-book. 
Στη σημερινή μας παρουσίαση στα πλαίσια της δράσης: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ», θα σας παρουσιάσουμε την Υποψήφια Διδάκτορα του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Κρήτης στον τομέα της Βιοχημείας και Λογοτέχνιδα, την κ. Ειρήνη Μαθιουδάκη, η οποία συμμετέχει στην «Εγκυκλοπαίδεια Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών» και απάντησε στις ερωτήσεις του Δημοσιογράφου, Λογοτέχνη και Εκδότη του Περιοδικού Κέφαλος, κ. Πλούταρχου Πάστρα, για το λογοτεχνικό της έργο, τα βιβλία και τη λογοτεχνία.


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΘΙΟΥΔΑΚΗ

1. Αν έπρεπε να δώσετε έναν ορισμό για τη λογοτεχνία, ποιος θα ήταν αυτός;

Αν λάβουμε υπόψιν μας την ετυμολογία της λέξης «λογοτεχνία» θα δούμε ότι ερμηνεύεται ως «η τέχνη του λόγου». Ωστόσο, κατά τη γνώμη μου, υπάρχει ένα πιο βαθύ νόημα, καθώς η λογοτεχνία περιλαμβάνει την ποίηση, το παραμύθι, το μυθιστόρημα, μία απλή ιστορία που μπορεί να γράψει κάποιος εμπνευσμένος από την πιο απλή αφορμή. Συνεπώς, η λογοτεχνία είναι ένα ατελείωτο ταξίδι που μπορεί να μας συνεπάρει σε νέους κόσμους γεμάτους συναισθήματα και περιπέτειες!

2. Τι μπορεί να προσφέρει η λογοτεχνία στο σύγχρονο άνθρωπο;

Σαφέστατα, τα οφέλη της λογοτεχνίας είναι αναρίθμητα για τον άνθρωπο. Αρχικά, αξίζει να τονίσουμε τη σημασία της στη ζωή μας ήδη από την παιδική ηλικία. Ένα παραμύθι, λόγου χάρη, μπορεί να γίνει το κλειδί που θα ξεκλειδώσει τον κόσμο της φαντασίας και της κριτικής σκέψης για το παιδί, οδηγώντας το στο να γίνει ένας έξυπνος, νέος άνθρωπος με ισορροπημένο πενυματικό και συναισθηματικό κόσμο. Από την άλλη πλευρά, εξίσου σημαντικός είναι ο ρόλος της λογοτεχνίας και στη ζωή των ενηλίκων. Αναμφισβήτητα προσφέρει πληθώρα σκέψεων και συναισθημάτων, έμπνευση και φυσικά πολλές ευχάριστες στιγμές.

3. Η ποίηση στις ημέρες μας δεν έχει τη θέση που κατείχε παλαιότερα. Για ποιο λόγο πιστεύετε πως συμβαίνει αυτό και πως θεωρείτε ότι θα είναι το μέλλον της;

Στην Ελλάδα, πέρασαν χρόνια που έβγαλαν σπουδαίους ποιητές, χαρίζοντάς μας βαθιά πολιτιστική κληρονομιά. Πολλοί λένε πως τέτοιοι ποιητές δεν υπάρχουν σήμερα γιατί δεν ζούμε σε «δύσκολους καιρούς», τουλάχιστον όχι τόσο δύσκολους όσο τότε (κατοχή, εμφύλιος, χούντα), ώστε κάποιοι να πολεμήσουν με την πένα τους. Πράγματι, ο Σολωμός, ο Ρίτσος, ο Ελύτης δεν πρόκειται να ξανάρθουν, όμως γύρω μας υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι γεμάτοι ταλέντο που λατρεύουν να δημιουργούν.
Η αλήθεια είναι πως η ποίηση είναι ένα δύσκολο είδος λογοτεχνίας τόσο στο να παραχθεί, όσο και στο να εκδοθεί και στη συνέχεια να διαβαστεί. Ακόμη, είναι αλήθεια πως υπάρχουν αρκετοί «ποιητές φανφάρες» εκεί έξω, όμως αυτό δε σημαίνει πως λείπουν οι αληθινοί δημιουργοί. Μόνο αν εκείνοι δεν εγκαταλείψουν το ταλέντο τους και κυνηγήσουν την εσωτερική τους ανάγκη για γραφή, η ποίηση θα έχει στη χώρα μας το μέλλον που της αξίζει.

4. Και τώρα μία δύσκολη ερώτηση. Τι σημαίνει για σας ποίηση;

Είναι αρκετά δύσκολο να δώσει κανείς έναν ορισμό σε κάτι που έχει τόσες διαφορετικές μορφές και τόσες μαγικές ιδιότητες. Στα δικά μου μάτια όμως, ποίηση είναι η δημιουργία σε κάθε της μορφή. Ποίηση είναι η μετατροπή των συναισθημάτων σε λέξεις κι η αποτύπωσή τους στο χάρτι, όμως ποίηση είναι και η ανατολή του ήλιου κάθε πρωί αλλά και η γέννηση ενός παιδιού από το σώμα της μητέρας του...

5. Πότε ξεκινήσατε ν’ ασχολείστε με την τέχνη του λόγου και ποιος ήταν ο λόγος που σας παρότρυνε;

Η λογοτεχνία βρίσκεται μέσα μου ήδη από την παιδική μου ηλικία. Ανέκαθεν με γοήτευε να εκφράζω τις σκέψεις και τα συναισθήματά μου, αποτυπώνοντάς τα πάνω στο χαρτί. Τότε δεν ήξερα το γιατί, τώρα όμως ξέρω: επειδή ήταν πάντα αναπόσπαστο κομμάτι του εαυτού μου. 
Φυσικά, σπουδαίο ρόλο για όλη αυτή την εσωτερική μου εξέλιξη έπαιξε η φιγούρα του δασκάλου στις μεσαίες και τελευταίες τάξεις του δημοτικού. Ενός δασκάλου που προώθησε σε εμάς (τους μαθητές του) την λογοτεχνία σε κάθε της μορφή και μας έδωσε από πολύ νωρίς φτερά για να ανακαλύψει ο καθένας το δικό του όνειρο.

6. Γιατί γράφετε;

Η γραφή για εμένα έχει να κάνει με μία ανάγκη που βγαίνει από μέσα μου, ήδη από την πρώτη στιγμή που ήρθα σε επαφή με τα γράμματα. Τότε βέβαια δεν ήξερα γιατί μου «άρεσε να γράφω», τώρα όμως γνωρίζω πως δεν μπορώ να ζήσω χωρίς αυτό.

7. Ποια είναι η πηγή της έμπνευσής σας; 

Τις περισσότερες των περιπτώσεων, η αφορμή που με σπρώχνει να γράψω (λογοτεχνία) είναι κάποιο περιστατικό μέσα στην ημέρα το οποίο μου έκανε εντύπωση ή μου προκάλεσε έντονα συναισθήματα. Τελευταία, κι έπειτα από την ενασχόλησή μου με τα παιδιά, μέσα από τμήματα δημιουργικής γραφής στα οποία είμαι εμψυχώτρια, η αγνότητα της παιδικής ψυχης είναι μία μόνιμη κινητήριος δύναμη για τα γραπτά μου. Άλλα θέματα που με ευαισθητοποιούν είναι το περιβάλλον, το κομμάτι της διατροφής (που τόσο πληγώνει τα ελληνόπουλα στις μέρες μας), ο σχολικός εκφοβισμός κ.α.

8. Με ποιο λογοτεχνικό είδος ασχολείστε περισσότερο;

Από μικρή ηλικία μου άρεσε να σκαρώνω ιστοριούλες και παραμύθια. Αργότερα στην εφηβεία, ξεκίνησα να καταπιάνομαι με την ποίηση και σήμερα, στην ενήλικη ζωή, γράφω παραμύθια που διαβάζουν τα παιδιά και ποίηση που μένει καλά κρυμμένη μέσα στο συρτάρι μου.

9. Μιλήστε μας για το λογοτεχνικό σας έργο.

Σχετικά με  την λογοτεχνική μου πορεία, το 2005 απέσπασα το πρώτο πανελλήνιο βράβειο στον μαθητικό λογοτεχνικό διαγωνισμό του κέντρου «Γέναθλον» με το παραμύθι «Οι περιπέτειες της Σταλίτσας». Μέχρι το τέλος του Λυκείου συμμετείχα σε διάφορους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, σε κάποιους από τους οποίους είχα αποσπάσει έπαινο για τη συγγραφή παραμυθιού (Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών, 2010) αλλά και ποιήματος (Σύνδεσμος Φιλολόγων Νομού Χανιών, 2010). Το 2013 εκδόθηκε το πρώτο μου παραμύθι με τίτλο «Ο Αφρατούλης στο λαχανόκηπο» από τις εκδόσεις Ίτανος ενώ το 2015 ακολούθησε η «Πριγκίπισσα του Βοτανόκηπου» από τις ίδιες εκδόσεις.
Παράλληλα, τα τελυταία 3 χρόνια αρθρογραφώ με δική μου στήλη («Υγεία και Διατροφή στο μικροσκόπιο») στο ηλεκτρονικό περιοδικό flowmagazine ενώ από το 2016 αναλαμβάνω παιδικά τμήματα δημιουργικής γραφής, φιλαναγνωσίας αλλά και πειραμάτων χημείας για παιδιά στο χώρο των εκδόσεων (itanosconcept) αλλά και εθελοντικά στην Ενορία Νέων Αλατσάτων στο Ηράκλειο Κρήτης.

10. Πείτε μας λίγα λόγια για το τελευταίο σας βιβλίο που έχει τίτλο: «Ο Ζαχαρίας και η νεράιδα Σοκολατένια». 

Πρόκειται για το νέο μου παραμύθι, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στο αναγνωστικό κοινό μόλις λίγο καιρό πριν, στο Ηράκλειο Κρήτης. Μέσα από άλλη μία πολύ θερμή συνεργασία με τις εκδόσεις ίτανος, γνωρίζουμε τον μικρό Ζαχαρία, ο οποίος έχει αδυναμία στη σοκολάτα και στα γλυκά. Ώσπου ένα κυριακάτικο απόγευμα συμβαίνει κάτι που θα του αλλάξει όλη του τη ζωή! Η γλυκιά νεράιδα Σοκολατένια θα του αποκαλύψει τα ... δικά της μυστικά μέσα από ένα μαγικό ταξίδι. Η εικονογράφηση του βιβλίου είναι της κας Ελένης Καλοχριστιανάκη, και είναι με την μορφή σκίτσων, έτσι ώστε τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να βάλουν τα δικά τους χρώματα στους ήρωες.

11. Ποια είναι η αγαπημένη σας ώρα μέσα στην ημέρα που κάθεστε και γράφετε;

Για εμένα, ιδανική ώρα για γράψιμο είναι μετά το πέρας όλων των υποχρεώσεων και εργασιών της ημέρας, τότε που το μυαλό χαλαρώνει και ελευθερώνεται.

12.  Πως είναι η ζωή ενός λογοτέχνη στα χρόνια της κρίσης;

Αναμφισβήτητα η οικονομική (και κοινωνική) κρίση που βιώνουμε έχει περάσει σε μεγάλο βαθμό και στον τομέα του βιβλίου. Απ’όσο μπορώ να δω σαν αναγνώστης, έχει επηρεαστεί κατά πολύ η παραγωγή καλών και ουσιαστικών κειμένων. Ωστόσο, πιστεύω πως σήμερα υπάρχει μία πολύ καλή ποιότητα λογοτεχνών, οι περισσότεροι από τους οποίους όμως, δύσκολα μπαίνουν στα ράφια ενός βιβλιοπωλείο, ακριβώς εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, η οποία καθιστά μία έκδοση αρκετά δύσκολη, τόσο από την πλευρά του συγγραφέα όσο και του εκδότη.

13. Πως θα χαρακτηρίζατε τη λογοτεχνική παραγωγή σήμερα;

Η παραγωγή λογοτεχνικών έργων σήμερα, θεωρώ πως γίνεται σε μεγάλο βαθμό. Όλες οι κοινωνικές καταστάσεις που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, είμαι σίγουρη πως έχουν επηρεάσει τους συγγραφείς και τους ανθρώπους του λόγου σε μεγάλο βαθμό έτσι ώστε να αποτυπώνουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους πάνω στο χαρτί. 
Ωστόσο, νομίζω πως υπάρχει μία σχέση αντιστρόφως ανάλογη μεταξύ των έργων που παράγονται και παραμένουν στα συρτάρια των δημιουργών και των πονημάτων που βλέπουν το φως της έκδοσης. Επιπλέον, τα σύγχρονα βιβλία που συναντάμε στα βιβλιοπωλεία, χαρακτηρίζονται σε μεγάλο βαθμό από προχειρότητα και απουσία ουσιαστικού νοήματος. Φυσικά, ανάμεσα σε αυτά υπάρχουν και οι φωτεινές εξαιρέσεις.

14. Ποιο θεωρείτε πως είναι το μυστικό της επιτυχίας ενός Best Seller;

Αναμφισβήτητα, ένα καλό βιβλίο αποτυπώνεται στη συνείδηση του αναγνώστη και μένει εκεί για πάντα, καθώς του περνάει μηνύματα που τον ακολουθούν σε όλη του τη ζωή. Αυτό συμβαίνει όταν ο συγγραφέας έχει άμεσο και μεστό λόγο και φυσικά όταν η ιστορία που αφηγείται είναι ευφάνταστη, περιπετειώδης και γεμάτη νόημα και συναίσθημα. Ωστόσο, στις μέρες μας, βλέπουμε πολλά τέτοια βιβλία, τα οποία παραμένουν στα ράφια των καταστημάτων αδιάβαστα και μόνα. Έτσι λοιπόν πιστεύω πως, πολύ σπουδαίο ρόλο για τη δημιουργία ενός best seller είναι ο συνδυασμός της «κατάλληλης» ιστορίας με την καλή προώθηση του βιβλίου μέσα στο αναγνωστικό κοινό.

15. Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε; 

Νομίζω πως στο συγκεκριμένο δίλημμα, η απάντηση είναι αρκετά απλή. Θα επέλεγα ξεκάθαρα το έντυπο βιβλίο, καθώς μόνο η επαφή με το χαρτί, η ιδιαίτερη μυρωδιά του μελανιού, το ξεφύλλισμα των σελίδων, ο παιχνιδιάρικος σελιδοδείκτης κλπ αποτελούν σημεία της ιεροτελεστίας της ανάγνωσης.

16.  Ποια συμβουλή θα δίνατε σ’ ένα νέο λογοτέχνη;

Καθώς συγκαταλέγω και τον εαυτό μου στην κατηγορία του «νέου λογοτέχνη», με την έννοια του πρωτοεμφανιζόμενου, η συμβουλή που θα ήθελα να δώσω είναι να μην σταματά ποτέ να ακολουθεί το ένστικτο της δημιουργίας που κρύβει μέσα του, να μην απογοητεύεται στις κακοτοπιές και να συνεχίζει να αναρωτιέται, να αμφισβητεί και να ερευνά συνεχώς.

17. Τώρα ας περάσουμε στην πλευρά του αναγνώστη. Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διαβάσατε;

Το τελευταίο βιβλίο που διάβασα ήταν κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Πρόκειται για την αγαπημένη μου χριστουγεννιάτικη ιστορία, το παραμύθι του παράξενου κυρίου Σκρούτζ που μέσα σε μία νύχτα βιώνει το πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων. “A Christmas carol”λοιπόν, από τον Κάρολο Ντίκενς, ένα βιβλίο που με συντροφεύει κάθε Δεκέμβρη.


18. Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;

Ο συγγραφέας που με έχει γοητεύσει ήδη από τα εφηβικά μου χρόνια είναι ο Νίκος Καζαντζάκης, με τα βιβλία του οποίου έχω περάσει πολλά απογεύματα γεμάτα προβληματισμό και συναισθήματα. Ακόμη, θαυμάζω πολύ την Άλκη Ζέη, συγγραφέα που θεωρώ μία από τις κορυφαίες του είδους της. Από ποιητές λατρεύω τον Γιάννη Ρίτσο και τον Οδυσσέα Ελύτη.

19. Ποια είναι τ’ αγαπημένα σας βιβλία;

Μέσα από όλα τα βιβλία που έχω διαβάσει, αυτά που με έχουν συγκλονίσει βαθυά είναι ο «Τελευταίος Πειρασμός» και το «Όφις και Κρίνο» του Νίκου Καζαντζάκη.  Ακόμη, μου αρέσουν πολύ βιβλία που σχετίζουν σοβαρά ιστορικά γεγονότα του ελληνισμού (όπως η Μικρασιατική καταστροφή, η Κατοχή, η Ενετοκρατία στην Κρήτη κλπ) με την μυθοπλασία, αρκεί να υπάρχει σωστή προσέγγιση των ιστορικών γεγονότων. Από αυτά έχω ξεχωρίσει το «Κάποτε στη Σαλονίκη» της Μεταξίας Κράλλη και το «Αναζητώντας τους χαμένους ήρωες» της Ελένης Δικαίου.

20. Τελευταία ερώτηση. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια στο χώρο της λογοτεχνίας;

Η λογοτεχνία είναι για εμένα ο χώρος στον οποίο νιώθω ότι ανήκω πραγματικά. Σε συνδυασμό με την αγάπη μου για τα παιδιά και την μεγάλη μου θέληση να συναναστρέφομαι μαζί τους, θα ήθελα να εξελιχθώ σε μία καταξιωμένη συγγραφέα παιδικών βιβλίων και σε μία καλή εμψυχώτρια δημιουργικής γραφής και φιλαναγνωσίας. Παρόλα αυτά, δεν θα ήθελα να αποκλείσω την μελλοντική συγγραφή κάποιου μυθιστορήματος για ενήλικες, καθώς ένα τέτοιο πόνημα αποτελεί μία κρυφή μου επιθυμία.


                                *     *     *

Αναζητώντας την ελπίδα
(ποίημα της Ειρήνης Μαθιουδάκη) 

Τι είναι άραγε η έλπιδα; Ποιος θα ξέρει να μου πει;
Είναι το ευωδιαστό λουλούδι ή το γαλανό πουλί;
Άλλοι λεν πως είν’ τραγούδι κι άλλοι λεν πως ειν’ ψυχή.
Κάποιοι αισθάνονται γαλήνη κι άλλοι σουβλερή κραυγή.
Τι είναι άραγε η ελπίδα; Θυμάται κάποιος να μου πει;
Ίσως κάποτε την είδα πριν ακόμα σκλαβωθεί.
Έλαμπε σαν το φεγγάρι, ζέσταινε σαν το κέρι,
Είχε του έρωτα τη χάρη κι ήταν όμορφη πολύ.
Μα ακούω αυτούς να λένε ότι έχει πια χαθεί
Έσβησε σαν το φεγγάρι όταν βγαίνει η αυγή.
Που είναι άραγε η ελπίδα; Ποιος μπορεί να μου την βρει;
Μέσα στην καρδιά τ’ανθρώπου ψάχνει σπιτικό να βρει
Να φωλιάσει σαν πουλάκι, να γιατρέψει την πληγή
Να κεντήσει με αγάπη, όνειρα, χρυσή κλωστή
Το χαμόγελο στα χείλη σαν μπουμπούκι για να βγει…


Ζωή
(ποίημα της Ειρήνης Μαθιουδάκη) 

Στην παλαίστρα της ζωής σου μάθε μόνος να παλεύεις,
κάνε την καρδιά φαρέτρα, ξιφολόγχη τη ψυχή.

Όρθιος μάθε να στέκεσαι μπροστά στου εχθρού τα βέλη
νιώσε βαθιά στα σπλάχνα σου της μοίρας σου την προσταγή.

Λογική μες’ το μυαλό σου, στην ψυχή όνειρα κράτα
να ‘χεις το βλέμμα καθαρό και την ματιά στραμμένη στη ζωή.

Κι αν λαβωθείς και πέσεις κάτω, όρθια κράτα τη ψυχή
ο αητός πετά ψηλά και με φτερά σπασμένα ακόμη.

Μάθε να μη δέχεσαι για τις πράξεις σου αμοιβή
ποτέ προδότης, ποτέ σκλάβος
ποτέ μην πέσεις στην παγίδα μιας ήσυχης ζωής.

Κι όταν η μάχη της ζωής σου βρεθεί πια στο λιόγερμά της 
περήφανος κι ελεύθερος θα καταθέσεις τα όπλα.


*     *     *



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΙΡΗΝΗΣ ΜΑΘΙΟΥΔΑΚΗ


Η Ειρήνη Μαθιουδάκη γεννήθηκε το 1992 στο Ηράκλειο Κρήτης. Αποφοίτησε από το τμήμα Χημείας Πανεπιστημίου Κρήτης το 2014 και τον Νοέμβρη του 2016 απέκτησε το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα σπουδών στον τομέα της Βιοχημείας. Σήμερα είναι υποψήφια Διδάκτωρ του Τμήματος Χημείας, Πανεπιστημίου Κρήτης στον τομέα της Βιοχημείας και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Χημικών, Περιφερειακού Τμήματος Κρήτης.
Παράλληλα, ασχολείται με τη συγγραφή παραμυθιών για παιδιά δημοτικού. Το 2013 κυκλοφόρησε το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Ο Αφρατούλης στον λαχανόκηπο» ενώ το 2015 ακολούθησε «Η Πριγκίπισσα του Βοτανόκηπου», από τις εκδόσεις Ίτανος. Στο παρελθόν έχει διακριθεί σε διαγωνισμούς λογοτεχνίας και ποίησης, σε έναν από τους οποίους απόσπασε το πρώτο πανελλήνιο βραβείο για τη συγγραφή του παραμυθιού «Οι περιπέτειες της Σταλίτσας» (Κέντρο Γέναθλον, Αθήνα 2005).
Επιπλέον, ασχολείται εθελοντικά με την ενισχυτική διδασκαλία μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου για τα μαθήματα των Μαθηματικών και της Χημείας, ενώ τα τελευταία τρία χρόνια έχει αναλάβει το ρόλο της εμψυχώτριας σε μία ομάδα Δημιουργικής Γραφής για παιδιά. Ακόμη, ασχολείται με το παιδικό τμήμα πειραμάτων πάνω στις φυσικές επιστήμες «Οι μικροί Επιστήμονες», το οποίο τρέχει στο Ηράκλειο τα τελευταία δύο χρόνια, με την υποστήριξη των εκδόσεων Ίτανος. Στα ενδιαφέροντά της συγκαταλέγεται η συγγραφή άρθρων και διηγημάτων, ο χορός και η ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων.



*     *     *


ΑΝ ΘΕΣ ΚΑΙ ΣΥ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ: 

ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ

ΚΑΙ ΣΤΗΝ 

ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΧΡΟΝΩΝ 

ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ

ΠΑΤΗΣΕ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μανιφέστο